Pentru prima dată în nouă ani, șinele din portul Brest, aflat în nord-vestul Franței, au fost folosite din nou. Compania americană de agrobusiness și alimentație, Bunge, a început să-și aprovizioneze unitatea din Brest pe calea ferată. Rapița va fi transportată din regiunea Centre-Val de Loire, în inima țării, după cum a declarat un purtător de cuvânt al Bunge pentru Rail Freight.

Pe 18 octombrie 2022, primul tren şi-a făcut intrarea în port. În total, 10 convoaie care transportă rapiță sunt de așteptat să intre în unitatea Bunge în următoarele cinci săptămâni, cu două trenuri săptămânale programate. Fiecare tren va transporta aproximativ 1.300 de tone de rapiță. De procesul de descărcare a mărfurilor se ocupă Brest Bretagne Port Society (SPBB), compania care operează portul Brest.

Portul Brest nu este nou în transportul feroviar de marfă. De-a lungul anilor ’70 și ’80, a manipulat aproximativ 100 de trenuri anual. Traficul feroviar din Brest a scăzut însă semnificativ odată cu deschiderea terminalului agroalimentar Montoir-de-Bretagne din portul Nantes-Saint Nazaire, la 300 km sud de Brest.

Mai mult, în ultimii ani, fabrica din portul Brest aparţinând Bunge din 2017, a fost aprovizionată doar pe cale maritimă și rutieră. „Dacă acest experiment se va dovedi concludent, un nou val de livrări, constând și din 10 trenuri, ar putea avea loc în ianuarie anul viitor”, a spus portul Brest.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut