Furnizorul american de logistică C.H.Robinson se așteaptă ca tarifele globale de transport maritim pentru navele port-container să rămână ridicate pe întreg 2022.

Compania a indicat că, deși volumele au scăzut pe fondul capacității îngreunate de producție din China, a existat şi o probabilitate mare pentru o creștere a activității de rezervare pe măsură ce unitățile de producție din China sunt reconectate. „Lockdown-ul cauzat de Covid a redus producția în China. Ne așteptăm la o cerere reținută atunci când China se redeschide complet”, a declarat CEO-ul C.H.Robinson, Robert Biesterfeld.

Exporturile reduse din China i-au determinat pe armatori să deturneze navele către porți alternative sau să aștepte în afara porturilor șansa de acostare. C.H.Robinson a raportat 506 nave în așteptare pentru o dană în afara porturilor chineze pe 19 aprilie, în creștere cu 90% față de cifrele din februarie. „Când se vor relua exporturile către SUA, este probabil să crească şi congestionarea”, a spus Biesterfeld. „Chiar dacă tarifele de transport oceanic se pot reduce puțin, per total ne așteptăm să rămână ridicate.”

Veniturile totale ale diviziei globale de transport de marfă ale companiei au crescut cu 90%, până la 2,2 miliarde de dolari, în primul trimestru, stimulate de prețurile și volumele mai mari atât în serviciile aeriene, cât și în cele maritime, a prezentat compania rezultatele trimestriale într-un comunicat.

Indicele Ratei Platts pentru containere emis de S&P Global Commodity Insights – o medie ponderată – a fost evaluată la 5.920,83 USD/TEU pe 27 aprilie, în scădere cu 19% față de începutul lunii ianuarie și cu peste 34% față de data similară a anului trecut. „Ca urmare a dorinței clienților de a atenua riscul, transportatorii oceanici au mutat capacitatea de transport din porturile de pe coasta de vest a SUA, pe coasta de est”, a spus Biesterfeld.

Proprietarii de marfă au indicat că aglomerația prelungită de la porțile și hub-urile de pe coasta americană a Pacificului a fost principalul motor al trecerii către est, dar şi viitoarele negocieri privind forța de muncă pentru muncitorii portuari de pe coasta de vest a SUA din mai au contribuit. Rezultatul a fost o diferență istorică mare între ratele de import US West Coast/US East Coast. Distribuția între Platts Container Rate 5 din Asia de Nord până la coasta de est a Americii de Nord și Platts Container Rate 13 din Asia de Nord până la West Coast US a fost de 3.100 USD/TEU pe 25 aprilie, cu mult peste diferența istorică de aproximativ 1.000 USD/FEU.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare