Ca urmare a majorării cheltuielilor din lanțul de aprovizionare mai mult decât fusese anticipat, producătorul Procter&Gamble a anunţat că va crește prețurile la mai multe bunuri de uz casnic. Iar la baza acesti scumpiri stă faptul P&G plătește mai mult pentru rășină, celuloză, ambalaje și alte materii prime, în timp ce continuă să experimenteze lipsa șoferilor de camioane și costurile în creștere cu motorina.
Potrivit directorului financiar Andre Schulten, P&G și-a menținut perspectivele pentru întregul an fiscal, care a început în iulie, estimând că profitul pe acțiune se va îmbunătăți cu 3 – 6% față de 2020. Se estimează că vânzările totale vor crește cu 2 – 4%, în urma unui an în care cererea tot mai mare de hârtie igienică și materiale de curățenie a crescut veniturile companiei. De asemenea, prețurile mai mari și cererea susţinută de detergent pentru rufe, aparate de ras și produse medicale au adus o creștere anuală a vânzărilor de 4%. P&G a beneficiat de cererea revigorantă pe culoarul de igienă personală, pe măsură ce consumatorii se întorceau la birou și la întrunirile sociale. Directorul general al OMC afirmă că problemele lanțului de aprovizionare ar putea dura câteva luni. Vânzările nete au crescut cu 5%, la 20,3 miliarde de dolari în cele trei luni până la sfârșitul lui septembrie, depășind previziunile analiștilor de 19,9 miliarde de dolari. P&G a raportat un venit net în primul trimestru de 4,1 miliarde de dolari, în scădere cu 4% față de 2020, deoarece compania a suportat cheltuieli mai mari.
Situaţia anunţată acum de P&G nu este un caz singulară: Colgate-Palmolive, General Mills și Kleenex Kimberly-Clark sunt doar câteva dintre companiile de bunuri de larg consum care au anunțat majorări de prețuri anul acesta. Din păcate, în această situaţie, consumatorii ajung să aibă o putere de cumpărare tot mai mică, inflația situându-se aproape de cel mai înalt nivel din ultimii 13 ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut