Având în vedere prețurile exorbitante ale carburanților, Asociația germană de Expediție și Logistică (DSLV) cere suspendarea obligației de întoarcere a camioanelor în țara de origine cuprinsă în Pachetul Mobilitate. În acelaşi timp, organizația mai spune că este îngrijorată că acest lucru ar putea duce la creșterea concurenței neloiale în rândul companiilor de transport. Guvernul german, preferă, însă, să ia măsuri economice care să vină în ajutorul propriilor transportatori.

Întoarcerea camioanelor acasă la fiecare opt săptămâni, care aduce un plus de poluare, aglomerație pe șoselele europene, dar și costuri net mai mari, a fost principalul motiv pentru care Pachetul Mobilitate a fost contestat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene de mai multe țări, printre care România, Polonia, Bulgaria, Lituania, Malta și Ungaria.

Potrivit lui Jason Breakwell, CEO al companiei paneuropene Wallenborn Transports, dacă toți operatorii respectă reglementările, întreaga capacitate disponibilă a camioanelor ar putea fi redusă cu 10-15%. „Principalele consecințe vor fi miile de curse goale pe distanțe lungi în fiecare săptămână către și dinspre țările din Europa Centrală și de Est. Toate acestea într-o perioadă în care asistăm la prețuri record la motorină.“ Acesta a mai adăugat: „Susțin obiectivele unor condiții de muncă mai bune și mai multe facilități dedicate profesiei în toată Europa, dar aceste măsuri recente nu îmbunătățesc bunăstarea șoferilor. Sper că CE va realiza impactul nesustenabil pe care aceste elemente ale Pachetului de Mobilitate le vor avea asupra industriei transportului rutier de mărfuri și va decide să le amâne sau să le anuleze.”

DSLV intenționează să valorifice și mai mult potențialul de economisire a combustibilului prin aprobări mai flexibile pentru camioanele lungi. În special, face apel la politicieni să scadă taxele la energie pentru întreaga economie: „Asta înseamnă eliminarea temporară imediată a taxei de CO2 (în prezent 8 cenți pe litru) și reducerea taxei pe energie (47,04 cenți pe litru)”.

Reprezentanții guvernului federal au semnalat că vor reacționa la costurile mari ale energiei, explică DSLV. „Suntem în contact permanent, pentru ca firmele din industria expediției, transportului și logisticii, care au o contribuție socială importantă în această criză, să rămână pe un curs de succes economic.”

Potrivit rapoartelor presei, ministrul de finanțe al FDP, Christian Lindner, plănuiește o reducere a preţului combustibilului. Purtătorul de cuvânt al Asociației Federale de Transport şi Logistică, BGL, Martin Bulheller, a spus însă că nu se știe nimic despre valoarea reducerii care ar trebui convenită în cadrul guvernului, durata acesteia și nici despre includerea stațiilor de alimentare în scenariu. Asociația încurajează, prin urmare, guvernul federal să înceapă un dialog cu ministerele în cauză, industria transporturilor și expeditorii. Un purtător de cuvânt a Ministerului Economiei a declarat: „Guvernul federal lucrează la un alt pachet de ajutor, care va fi publicat în curând.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut