Siguranța tuturor utilizatorilor drumului este în pericol după ce guvernul a relaxat regulile de cabotaj pentru șoferii străini, potrivit sindicatului Unite. Acesta a spus că HGV-urile care operează în noul sistem nu vor trebui să respecte aceleași cerințe și standarde de licențiere înainte de a intra în Regatul Unit și că nu va exista o monitorizare exactă a celor care au profitat de relaxare.

Sindicatul a mai spus că nu vor exista controale ale camioanelor înainte de intrarea în țară, ci doar verificări „rare”, la fața locului, care ar dezvălui dacă un șofer respectă regulamentele privind programul de conducere. „Guvernul acceptă un joc periculos. Șoferii de camioane din întreaga lume pot fi acum forțați să lucreze în Marea Britanie fără a se verifica dacă vehiculele lor sunt în siguranță sau dacă respectă reglementările de condus şi odihnă. Acțiunile guvernului pun în pericol siguranța tuturor utilizatorilor drumului”, a spus reprezentantul Unite, Adrian Jones.

Secretarul general al sindicatului, Sharon Graham, a calificat mișcarea drept o soluție pe termen scurt și că șoferii care se bazează pe noile reguli de cabotaj sunt expuși „unui risc extrem de a fi exploatați”.

„Ar putea subcota și veniturile șoferilor de camioane din Marea Britanie, iar relaxarea regulilor nu va fi o soluție temporară, ci ar putea ajunge să creeze și mai multe dificultăți pentru industrie.”

Unite a mai spus că este alarmată de relaxare, deoarece le-a permis șoferilor că pot să opereze într-o perioadă redusă de repaus săptămânal, astfel încât să poată locui legal în cabinele lor pe toată perioada cât stau în Marea Britanie și să respecte în continuare regulamentele de conducere.

Cu toate acestea, şoferii nu ar fi guvernați de legile muncii din Marea Britanie și, prin urmare, ar putea fi plătiți sub salariul minim național.

Anterior, RHA a spus că este „rușinos” că guvernul a transferat efectiv munca de transport din Marea Britanie către operatorii străini.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare