Ieșirea de la putere a președintelui sirian Bashar al-Assad în decembrie anul trecut a deschis noi oportunități pentru Turcia, care intenționează să restabilească legăturile feroviare cu această țară, în special cele dedicate transportului de marfă. Autoritățile turce intenționează să refacă rapid ruta transfrontalieră dintre Alep, un important oraș din nordul Siriei și portul turcesc Mersin, unul dintre principalele centre ale Anatoliei, închisă după declanșarea conflictului intern din Siria. De legătură feroviară ar putea beneficia și portul turcesc Iskenderun și, în plus, nu este exclus să fie restabilită și legătura feroviară dintre Alep și Damasc, în vederea unei legături care să cuprindă partea de est a Mediteranei.

În cadrul proiectului Drumul Mătăsii în Turcia, căile ferate din Ankara lucrează deja pentru a ajunge la granița cu Bulgaria. Viitoarea cale ferată ce va lega Halkalı, lângă Istanbul, cu Kapıkule, ultimul nod feroviar turcesc spre Bulgaria va avea 229 km, iar prima fază, de 150 km, urmează a fi gata la finalul acestui an. Întregul tronson urmează a fi finalizat până în 2028 și va constitui o legătură importantă între Europa și Asia.

Proiectele au în vedere o interconectare directă cu Ankara și deci cu calea ferată Baku-Tbilisi-Kars care leagă Azerbaidjan, Georgia și Turcia. Creșterea traficului feroviar de marfă între Bulgaria și Turcia ar putea ajunge la zece milioane de tone pe an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut