Linia de cale ferată dintre Ucraina și Rusia a fost complet distrusă. Căile Ferate Ucrainene au declarat sâmbătă, 26 februarie, că a încetat toate relațiile și interacțiunile cu JSC Căile Ferate Ruse. „Le-am oferit căilor ferate din Federația Rusă propunerea de pace și de oprire a războiului, dar au continuat să aducă tancuri și alte echipamente militare în Ucraina”, a spus compania națională de căi ferate.

Potrivit Kiev Independent, liniile de cale ferată dintre țări au fost aruncate în aer de forțele militare ucrainene. Căile Ferate Ucrainene confirmă informaţia. „Liniile de cale ferată dintre țări, care transportau mii de mărfuri și aduceau milioane de dolari economiilor ambelor țări au fost distruse.”

Aceasta este o lovitură dură pentru infrastructura țării. Ucraina câștiga poziție pe Noul Drum al Mătăsii, datorită situării strategice pe coridorul dintre Europa și China. În special pentru piața din Europa Centrală și de Est, oferea o poartă importantă. Cu toate acestea, fără conexiune la infrastructură cu Rusia, este probabil să piardă acest avantaj.

Compania are încredere că va continua să gestioneze traficul de tranzit. „Căile Ferate din Ucraina vor reorienta complet traficul de marfă către Europa și vor continua să dezvolte Drumul Mătăsii, ocolind Rusia. Compania este pregătită să devină membru cu drepturi depline al lanțului logistic al Uniunii Europene. Căile Ferate Ucrainene vor continua, de asemenea, să dezvolte transportul cu țările asiatice, inclusiv cu China, și să ofere logistică de înaltă calitate și rapidă între Asia și UE, dar fără participarea Rusiei.”

Deşi traficul feroviar de marfă între Ucraina și UE este încă posibil din punct de vedere tehnic, nu există mulți clienți care doresc să-și expedieze mărfurile în Ucraina în acest moment. „Conturile noastre bancare au fost înghețate, așa că nici măcar nu am putea accepta plăți de la clienți dacă dorim să facem afaceri. În acest moment, a face afaceri este imposibil”, a explicat pentru Rail Freight un furnizor ucrainean de logistică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut