Unele camioane care duc mărfuri din UE în Marea Britanie au rămas blocate la graniță şi patru zile; directorii de logistică dau vina pe noua birocrație „teribilă” a Brexitului.

Șoferii de camion au raportat că au stat la coadă până la opt ore încercând să treacă prin controalele vamale în portul francez Calais, provocând întârzieri în livrări, deoarece firmele se confruntă cu noile reguli care au intrat în vigoare la începutul lunii ianuarie.

Jon Swallow, directorul companiei de logistică Jordan Freight, a declarat pentru The Independent că a avut două camioane cu piese auto blocate la controalele vamale de la Felixstowe în ultimele patru zile, în ciuda faptului că au trecut granița în Marea Britanie. Șoferul a reușit să părăsească portul, dar mărfurile sunt blocate acolo de vineri. „Nu știm care este problema – este o nebunie. HMRC ne-a spus că sunt prea ocupați pentru a face față. Aceste întârzieri sunt frustrante și costisitoare pentru companii.”

Experții vamali au spus că problemele s-au datorat parțial noului sistem informatic al guvernului, ceea ce înseamnă că toate importurile din UE trebuie procesate folosind serviciul GVMS gestionat de HMRC. Mulți șoferi nu au reușit să facă în aşa fel încât să li accepte codurile de referință.

Dar firmele se confruntă și cu noi declarații vamale complexe și cu formulare de reguli de origine pe care trebuie să le completeze pentru mărfurile importate din UE începând cu 1 ianuarie 2022.

Steve Cock, directorul firmei de consultanță vamală The Customs House, a declarat că unul dintre clienții săi a raportat că 20 dintre camioanele sale, care conțineau produse alimentare cu destinația Regatul Unit, au fost blocate în Calais și Rotterdam pentru aproximativ 48 de ore la sfârșitul săptămânii trecute din cauza birocrației. „Nu este doar sistemul IT. Mulţi nu ştiu exact de ce au nevoie pentru declarațiile vamale și alte documente.”

20-25% dintre camioane sunt însoţite de documente incorect întocmite

Un șofer britanic a postat pe Twitter că a fost forțat să aștepte la Calais timp de peste opt ore „pentru un cod de bare”. Un altul, a declarat pentru The Independent că a așteptat la coadă la Calais aproximativ patru ore la sfârșitul săptămânii trecute, ceea ce l-a determinat să amâne o altă livrare pentru a doua zi. „E frustrant. Parcarea interioară de frontieră de la Calais era plină de camioane blocate în verificări. Circa 20-25% dintre camioane sunt trimise acolo pentru verificări suplimentare din cauza documentelor incorecte. Iar aceasta este încă o perioadă liniștită, aşa că mă aștept la o mulțime de întârzieri când lucrurile devin mai aglomerate în februarie”, citează fpcfreshtalkdaily.co.uk declaraţia acestuia.

Rod McKenzie, de la Asociația britanică de transport rutier, speră că „problemele inițiale” de la graniță vor putea fi rezolvate în curând, pe măsură ce firmele se adaptează noilor cerințe. „De câte ori există un sistem nou, oamenii se luptă cu el, dar mai apoi se adaptează. Încă nu știm cât de repede se vor adapta șoferii şi transportatorii din UE.”

Cozi lungi de camioane s-au format săptămâna aceasta şi în portul Dover din Kent, deoarece a fost implementat sistemul de trafic temporar Operation TAP pentru a ajuta la ușurarea traficului. Directorul executiv al portului, Doug Bannister, a declarat că eșecul de a furniza suficiente teste pentru coronavirus a cauzat aglomerația – în ciuda schemei guvernului de a testa zilnic 100.000 de lucrători cheie.

Un purtător de cuvânt al HMRC a declarat că GVMS este activ de peste 12 luni și „funcționează bine”, cu peste 15.000 de clienți care folosesc serviciul IT.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut