Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) și producătorul de camioane MAN Truck & Bus, dezvoltă și testează camioane autonome pentru a fi utilizate în traficul de containere, ca parte a proiectului „Hamburg TruckPilot“. La sfârșitul lui mai, au fost efectuate cu succes pentru prima dată testele practice cu un camion autonom în trafic regulat la terminalul de containere HHLA Altenwerder (CTA). „Așa se simte viitorul“, spune Detlev Golera, șoferul companiei Spedition Weets din Emden. El își conduce în mod regulat camionul la terminalul de containere HHLA Altenwerder din portul Hamburg și este foarte familiarizat cu procedurile. Dar de data aceasta, totul a fost diferit: el nu conducea vehiculul, deoarece prototipul traversează terminalul aproape autonom.

Scopul proiectului de cercetare Hamburg TruckPilot este de a dezvolta soluții de automatizare pentru transportul rutier. Mai exact, se concentrează pe implementarea specifică clientului și fezabilitatea integrării camioanelor autonome în procesul de manipulare a containerelor de la CTA, care servește ca un teren de testare extrem de automatizat. În urma fazelor pregătitoare și de testare, la sfârșitul lui mai au fost efectuate teste practice de conducere, în care prototipul camionului a fost mutat în cursul operațiunilor logistice normale.

Parte a testelor practice de două zile, Spedition Weets a adus containere de 40’’ de la centrul logistic Weets din Soltau, la Hamburg, în numele VW Group Logistics. De-a lungul autostrăzii A7 pe ruta către Hamburg au fost colectate o multitudine de date pentru conducerea automată. Șoferul Weets s-a mutat pe scaunul pasagerului de la poarta de check-in, de la intrarea în terminalul Altenwerder, pentru a face loc unui șofer de siguranță instruit de MAN. El supraveghea funcțiile de conducere autonomă și, dacă era necesar, prelua volanul. Camionul prototip a accelerat cu grijă singur, s-a apropiat de blocul de depozitare cu 25 km/h și a manevrat șasiul containerului înapoi pe banda alocată. Călătoria automată de întoarcere la poarta de control a fost efectuată după manipularea containerului. Șoferul de siguranță nu a trebuit să intervină nici măcar o dată. „Suntem încântați să facem parte din acest proiect de cercetare inovator și să sprijinim dezvoltarea viitoarelor soluții automatizate“, spune Jakob Weets, CEO al Spedition Weets, analizând potențialul funcțiilor de conducere automată pentru a ușura povara șoferilor în viitor.

În viitor, funcțiile de conducere automată vor oferi atât suport șoferilor de camioane, cât și alte beneficii, precum eficiența sporită care rezultă din conducerea automată anticipată. Conceptul reduce semnificativ consumul de combustibil și poate influența pozitiv fluxul general al traficului.

Partenerii proiectului vor prezenta rezultatele detaliate ale proiectului la Congresul Mondial ITS de la Hamburg din octombrie 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut