A durat mai puțin de șase luni pentru ca predicțiile despre piața rusă de camioane să devină realitate. Oficial, aceasta poate fi considerată a fi controlată de chinezi, după cum arată raportul agenției Autostat. În perioada 11 – 17 iulie, în Federația Rusă au fost vândute în total 630 de camioane noi de mărci chineze, în vreme ce vânzările de camioane noi rusești s-au ridicat la 617 de unități.

După declanşarea războiului, comerțul UE – Rusia a fost supus sancțiunilor și boicoturilor, iar ponderea camioanelor chinezești pe piața rusă a început automat să crească.

Potrivit ati.su, între 11 iulie şi 17 iulie, în Federația Rusă au fost vândute în total 630 de camioane noi de mărci chineze, iar vânzările de camioane noi rusești s-au ridicat la 617 de unități. În același timp, ponderea camioanelor din China este în continuă creștere. Dacă la sfârșitul lunii iunie a fost de 31%, în prima săptămână a lunii iulie a ajuns la 37,6%, iar în a doua a crescut la 44%. Ponderea mărcilor rusești, dimpotrivă, a scăzut pe parcursul săptămânii – de la 50,5% la 43% (în iunie – 53%). Vânzările lor între săptămâni au scăzut cu 21%, în timp ce ale mărcilor chinezeşti au crescut cu 8%.

În topul celor mai populare zece mărci de pe piața camioanelor noi, jumătate sunt din nou din China. Deși Kamaz rămâne liderul pieței rusești, chiar în spatele acestuia, mărcile chineze Shacman, Howo, FAW, JAC și Hongyan se află pe pozițiile a doua, a treia, a patra, a șasea și, respectiv, a noua. Însă, în condiţiile în care Kamaz rămâne fără componente occidentale, iar compania a intrat recent pe lista neagră a comerțului internațional al SUA, chinezii ar putea prelua în curând conducerea.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare