
Camioanele cu motoare cu combustie ar trebui să fie înmatriculate în continuare până cel puțin în 2040, se arată într-un proiect propus de Comisia UE privind noi limite de CO2 pentru camioane, publicat de portalul de știri al UE „Euractiv”. Comisia Europeană dorește să publice oficial noul standard de emisii pe 14 februarie.
Înmatricularea noilor camioane diesel ar trebui să rămână permisă în UE până cel puțin în 2040, reiese dintr-un proiect al propunerilor de noi limite de CO2 pentru camioane, pe care Comisia UE intenționează să îl publice pe 14 februarie. Detaliile acestui proiect au fost publicate de portalul de știri al UE „Euractiv”, care susține că deține documentul.
După 2040, ar putea începe o fază de eliminare treptată, care nu este definită detaliat în proiect. În plus, Comisia UE nu dorește să înăsprească obiectivele de CO2 pentru camioane care au fost deja decise în prezent, astfel că țintele de CO2 pentru 2025 și 2029 ar trebui să rămână aceleași.
Pentru perioada următoare, Comisia UE propune trei perioade de raportare pentru emisiile de CO2 de la camioane. Anumite valori ale CO2 urmează să fie atinse în aceste perioade de timp – din 2030 până în 2034, din 2035 până în 2039 și apoi din 2040 încolo. Cerințele privind CO2 urmează să fie extinse și la noile grupuri de vehicule, care urmează să fie definite mai detaliat în proiectele de propuneri ale Comisiei.
Propunerile Comisiei trebuie apoi adoptate de Parlamentul European și de statele membre UE pentru a deveni legi valabile. Însă, de obicei, propunerile suferă modificări în timpul acestui proces.
În toamna anului trecut, instituțiile UE au decis să elimine treptat motoarele cu ardere internă pentru vehiculele comerciale ușoare și cele de pasageri până în 2035.