Potrivit estimărilor Consiliul internațional pentru transport curat (ICCT), standardul de emisii Euro 7, pregătit în prezent de Comisia Europeană şi care va fi introdus în 2025, ar putea să scumpească vehiculele comerciale grele cu 1.500 până la 4.700 de euro, comparativ cu vehiculele Euro 6. Acest lucru înseamnă un plus de două până la cinci procente pentru autotractoare, însă datorită economiilor de scară prin intrarea în producţie de serie, costurile suplimentare pot să scadă până la 1.400-4.300 de euro până în 2030. Vestea bună este că tehnologiile necesare sunt deja pregătite pentru producția în serie sau sunt pe cale să fie pregătite pentru producția în serie.

Pentru a calcula costurile suplimentare, cercetătorii au creat configurații eșantion pentru viitoarele sisteme de post-tratare a gazelor de eșapament. În plus, dacă se dorește prelungirea duratei de viață a sistemului de post-tratare de la cei 700.000 de kilometri din legislația europeană actuală, la 970.000 de kilometri, s-ar adăuga aproximativ 700 de euro. Pentru o extindere la 1,3 milioane de kilometri, costurile suplimentare pot fi de 1.000 de euro.

California a adoptat o reglementare similară în august 2020, care – cu o etapă intermediară în 2024 – va atinge valorile limită ale poluanţilor similare UE până în 2027.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut