Oficiul Federal German pentru Transportul Mărfurilor (BAG) a publicat date privind sondajele efectuate în 2021 prin sistemul telematic de taxare Maut dedicat vehiculelor industriale. Acesta detectează nu numai numărul de vehicule, ci și kilometrajul acestora, făcând astfel posibilă stabilirea impactului transportului rutier străin și al țărilor de origine. Potrivit BAG, în 2021, camioanele străine au realizat 41,9% din kilometrajul total parcurs pe drumurile supuse taxării, față de 40,2% în 2020.
Plăcuţele de înmatriculare străine pe camioanele care călătoresc cel mai mult în Germania aparţin Poloniei, cu un decalaj semnificativ față de celelalte: în total camioanele poloneze au parcurs 593.995 de kilometri, cu o creștere de 14% față de anul precedent. La o distanţă considerabilă urmează Lituania (105.089 km), Cehia (95.259 km) şi România (91.824 km). Prima ţară vest-europeană apare abia pe locul al cincilea: Olanda, cu 75.550 km. Top 10 este completat de Ungaria (44.538 km), Slovenia (43.394 km), Bulgaria (38.170 km), Slovacia (35.885 km) și Austria (27.440 km). Camioanele din afara Europei (inclusiv cele britanice) au parcurs un total de 75.795 km, cu o creștere de 6,6% faţă de 2020.