Într-un studiu, asociația profesională Camion Pro eV din Germania, Universitatea de Economie din Viena și Universitatea din Brisbane (Australia), au constatat încălcări masive ale dreptului social și al muncii europene și germane în transportul şi expediţiile europene. Acest studiu a fost prezentat la simpozionul „Modern Slavery in the Transport Industry”, arătând că și în Germania străinii din țări terțe lucrează ilegal în număr mare și chiar pot fi elemente ale traficului de persoane și crimei organizate.

Grupul afectat de persoane din țări non-UE precum Belarus, Ucraina și alte țări din Europa de Est și Asia este estimat de experți la aproximativ 500.000 de persoane care se află în special în Germania cu camioanele. După cum se poate observa din statisticile de taxare ale Toll Collect/Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri, aproape 50% din călătoriile cu camioanele pe autostrăzile germane sunt efectuate de companii est-europene, în principal din Polonia și Lituania, care sunt implicate masiv în dumpingul social. Experții prezenţi la simpozion, inclusiv parlamentarul UE Ismail Ertug, au clasificat condițiile drept „sclavie modernă”, potrivit Loginfo24.

Având în vedere aceste rezultate, membrul consiliului Camion-Pro, Andreas Mossyrsch, comentează condițiile de muncă: „În timpul acestor curse pe pământ german, sunt transportate încărcături de la multe companii germane cunoscute precum companii alimentare, magazine de mobilă și aproape întreaga industrie auto. Aceste transporturi sunt organizate, printre alții, de mari logisticieni germani, care nu numai că beneficiază de exploatarea muncii prin plasarea comenzilor la companii de expediție dubioase din Polonia și Lituania, dar se numără astfel printre cei mai importanți generatori de dumping social. Aceste circumstanțe au fost descoperite, printre altele, de asociația Camion Pro eV, care a produs documentare TV pe această temă.”

Autoritățile germane – mai ales vama germană, care este responsabilă de respectarea standardelor precum salariul minim – cunosc de ani de zile aceste condiții ale șoferilor de camioane din Europa de Est pe drumurile germane şi totuși puține s-au întâmplat până acum. Vama germană – vârful de lance în lupta împotriva angajării ilegale – între timp se pare că a trecut la tolerarea raporturilor de muncă ale muncitorilor din Europa de Est.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut