Transportul rutier canadian suferă, de asemenea, de schimbarea de generații în conducerea vehiculelor industriale. Ca urmare, potrivit Trucking HR Canada, 20.000 de şoferi lipsesc deja din sector, care până în 2023 ar putea deveni 23.000 din cauza pensionării treptate a șoferilor care sunt acum activi. O problemă serioasă, deoarece în țara nord-americană 90% din mărfuri călătoresc pe șosea, iar sectorul transporturilor este în creștere datorită performanțelor bune ale economiei.

Potrivit unei evaluări Index Canada, salariul mediu al șoferilor de vehicule industriale este de 23,45 de dolari canadieni pe oră (15,80 euro/h). Având în vedere că programul de lucru este de patruzeci de ore pe săptămână, asta înseamnă 48.000 de dolari canadieni pe an (aproximativ 32.300 de euro/an), însă, conform site-ului talent.com, un șofer bun și experimentat și, prin urmare, solicitat de companii, poate ajunge şi la 58.000 de dolari canadieni pe an (aprox. 39.000 de euro). În Canada, este obișnuit ca şoferii să schimbe des companiile pentru a găsi condiţii mai bune de plată sau de muncă.

O modalitate de a aborda lipsa şoferilor este de a încuraja intrarea femeilor în meserie, care reprezintă acum doar 3,5% din totalul celor 300.000 de șoferi care operează în Canada. Guvernul Ontario face acest lucru, activând un program pentru instruirea femeilor ca șofer de camioane, precum și a altor grupuri subreprezentate din sector. În plus, Canada, spre deosebire de alte țări, permite imigrarea șoferilor de vehicule industriale, care este una dintre profesiile incluse în lista celor admiși (cod Noc 7511). Pe baza vârstei, cunoașterii limbii, educației și abilităților, se întocmește un scor pentru fiecare cerere de imigrare. Viza se acordă în trei moduri: direct prin procedura de intrare expresă, cu o ofertă de muncă în mână sau cu o programare din una dintre provinciile canadiene.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare