De la 1 ianuarie 2023, obligativitatea echipării camioanelor cu tahograf a devenit realitate pentru transportatorii din Canada, aceasta fiind una dintre ultimele țări dezvoltate care a decis adoptarea unei astfel de soluții, la cinci ani după SUA.

Teoretic, impunerea echipării camioanelor cu tahografe a intrat în vigoare în Canada încă din iunie 2021. În practică însă, aceasta a început după o perioadă pregătitoare excepțional de lungă, timp în care polițiștii s-au limitat la avertizarea șoferilor. Lucrurile s-au schimbat însă de la 1 ianuarie, de când unitățile de poliție din majoritatea provinciilor canadiene au început să emită amenzi pentru încălcări legate de tahograf, inclusiv lipsa dispozitivului de la bord. Quebec este singura provincie care a amânat emiterea de sancțiuni pentru tahograf cu încă șase luni.

Potrivit 40ton.net, este vorba despre tahografe de tip american, ELD, care înregistrează nu doar viteza vehiculului, ci și locația sa – un parametru menit parcă să îngreuneze manipularea. Dispozitivele ELD nu au un model unic şi pot fi găsite, de exemplu, sub formă de aplicații pentru dispozitive portabile.

Însă diferenţele dintre regulile canadiene şi cele europene sunt uriașe. De exemplu, tahografele trebuie montate pe vehiculele cu MTMA de peste 4,5 t, angajate în transport comercial. Există și o excepție de distanţă, conform căreia transportatorii care operează pe o rază de 160 km de la bază nu trebuie să aibă tahograf, indiferent de masa camionului. De asemenea, tahografele nu sunt necesare pe camioanele fabricate înainte de 2000, din cauza dificultăților de comunicare cu motorul. De asemenea, nu are nevoie de tahograf camionul închiriat pentru maximum 30 de zile.

Excepție fac şi transporturile efectuate pe baza unei licențe federale. Acest document este necesar pentru transporturile care trec granițele unor provincii sau granițele naționale. În plus, în ciuda introducerii tahografelor, canadienii au păstrat regulile existente privind timpul de lucru, cu o excepție numită „Transport personal”, care permite decuplarea semiremorcii şi condusul camionului a până la 75 km/zi pentru a rezolva problemele private, fără a-l socoti timp de lucru. Regulile generale sunt si ele destul de simple, împărţind ziua în 14 ore de muncă (inclusiv 13 h de condus) şi 10 h de odihnă (cu cel puţin 8 h neîntrerupte). Limita săptămânală a timpului de conducere este de 70 h, pentru două săptămâni este de 120 h, iar pauza săptămânală trebuie să dureze 24 h.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut