În anul financiar trecut, Canalul Suez a realizat o cifră de afaceri record, de 7 miliarde de dolari. Creșterea vânzărilor a urmat creșterii tarifelor pentru utilizarea importantei căi navigabile egiptene. Acest lucru a fost raportat de Autoritatea Canalului Suez (ACS).
Vechiul record de vânzări a fost de 5,8 miliarde de dolari și datează din anul anterior. În ciuda blocajului Canalului Suez de către nava portcontainer Ever Given, care a perturbat transportul mondial pentru o vreme, s-au înregistrat venituri record datorită cererii puternice de mărfuri care a venit de la consumatorii care au fost blocați în timpul pandemiei.
Canalul, cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia și Europa, a transportat aproximativ 1,3 miliarde de tone de marfă între iulie 2021 și iunie 2022, a declarat Osama Rabie, șeful ACS. Canalul, care leagă Marea Roșie de Marea Mediterană, reprezintă aproximativ 10% din comerțul maritim global.
ACS a majorat de două ori tarifele pentru nave, inclusiv pentru cisterne mari de combustibil, în ultimul an fiscal. În aprilie, calea navigabilă a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri lunară vreodată, de 629 de milioane de dolari, în ciuda creșterii prețului petrolului ca urmare a invaziei ruse a Ucrainei.
Canalul Suez este, de asemenea, o sursă importantă de schimb valutar pentru Egipt, care a suferit din cauza inflației ridicate și a deprecierii monedei sale ca urmare a războiului din Ucraina. Datorită creșterii prețurilor mărfurilor, inflația egipteană a crescut la peste 15% în iunie. Acesta este cel mai înalt nivel din ultimii trei ani.
La sfârșitul lunii martie, banca centrală a Egiptului a permis lirei egiptene să se deprecieze față de dolar, ceea ce a făcut ca moneda să piardă peste 18% din valoare peste noapte. Pentru a atenua impactul economic, guvernul a solicitat un nou împrumut de la Fondul Monetar Internațional, strângând investiții de miliarde de dolari din Arabia Saudită și Qatar.