În anul financiar trecut, Canalul Suez a realizat o cifră de afaceri record, de 7 miliarde de dolari. Creșterea vânzărilor a urmat creșterii tarifelor pentru utilizarea importantei căi navigabile egiptene. Acest lucru a fost raportat de Autoritatea Canalului Suez (ACS).

Vechiul record de vânzări a fost de 5,8 miliarde de dolari și datează din anul anterior. În ciuda blocajului Canalului Suez de către nava portcontainer Ever Given, care a perturbat transportul mondial pentru o vreme, s-au înregistrat venituri record datorită cererii puternice de mărfuri care a venit de la consumatorii care au fost blocați în timpul pandemiei.

Canalul, cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia și Europa, a transportat aproximativ 1,3 miliarde de tone de marfă între iulie 2021 și iunie 2022, a declarat Osama Rabie, șeful ACS. Canalul, care leagă Marea Roșie de Marea Mediterană, reprezintă aproximativ 10% din comerțul maritim global.

ACS a majorat de două ori tarifele pentru nave, inclusiv pentru cisterne mari de combustibil, în ultimul an fiscal. În aprilie, calea navigabilă a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri lunară vreodată, de 629 de milioane de dolari, în ciuda creșterii prețului petrolului ca urmare a invaziei ruse a Ucrainei.

Canalul Suez este, de asemenea, o sursă importantă de schimb valutar pentru Egipt, care a suferit din cauza inflației ridicate și a deprecierii monedei sale ca urmare a războiului din Ucraina. Datorită creșterii prețurilor mărfurilor, inflația egipteană a crescut la peste 15% în iunie. Acesta este cel mai înalt nivel din ultimii trei ani.

La sfârșitul lunii martie, banca centrală a Egiptului a permis lirei egiptene să se deprecieze față de dolar, ceea ce a făcut ca moneda să piardă peste 18% din valoare peste noapte. Pentru a atenua impactul economic, guvernul a solicitat un nou împrumut de la Fondul Monetar Internațional, strângând investiții de miliarde de dolari din Arabia Saudită și Qatar.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare