Începând cu 23 decembrie, capitala provinciei Shaanxi, Xi’an, care găzduiește și parcuri industriale pentru producătorii de automobile, inclusiv BYD și Geely, precum și producători de avioane și motoare, cum ar fi Xi’an Aircraft Industry Group Company (AVIC), a impus restricţii din cauza izbucnirii bruște a Covid în oraș. În timp ce unii producători au anunțat politici de lucru de la domiciliu și au impus un management în buclă închisă lucrătorilor din prima linie, ca măsuri anti-epidemie, pentru a menține liniile de producție în funcțiune, aprovizionarea cu materii prime și livrarea produselor din afara orașului a ajuns să inducă dureri de cap, subcotând eforturile firmelor locale de a stabiliza oferta.

Odată cu o scădere a producției de vehicule, unii oameni din industrie au estimat că transportul anumitor modele de mașini fabricate în principal de fabricile BYD din Xi’an ar putea fi amânat în continuare pentru câteva luni, ponderându-i livrarea și vânzările. În ceea ce privește producția aerospațială, experții din industrie au spus că impactul ar putea fi limitat, deoarece sfârșitul anului nu este sezonul de vârf pentru cercetarea și dezvoltarea de produse.

BYD a declarat în presa locală că fabrica sa din Xi’an este afectată de focar, iar compania se ocupă activ de această problemă.

BYD s-a stabilit în districtul high-tech Xi’an în 2003, după ce a achiziționat Qinchuan Automobile. În ultimele două decenii, BYD și-a transformat treptat fabrica într-o bază de producție cuprinzătoare de mare importanță în cadrul companiei.

Baza din Xi’an își asumă responsabilitatea diferitelor segmente de afaceri, inclusiv vehicule de pasageri, vehicule comerciale, electronice, finanțare auto, transport feroviar și baterii.

Pe segmentul vehiculelor de pasageri, prima fază a proiectului de bază de vehicule cu energie nouă BYD, presupunea, începând cu 2014, o capacitate de producție anuală de 300.000 de vehicule. În ianuarie 2018, BYD a investit 2 miliarde RMB (circa 277.000 euro) pentru a construi faza a II-a a proiectului, care oferă o capacitate de producție pentru alte 300.000 de vehicule.

La începutul acestui an, o parte a proiectului de producție din faza a II-a a fost pusă în funcțiune, ceea ce duce la o capacitate totală de aproximativ 400.000 – 500.000 de vehicule anual.

În această fabrică sunt produse mai multe modele BYD populare, inclusiv Qin și Song DM-i.

În ceea ce privește segmentul de vehicule comerciale, BYD a început să-și construiască baza de producție de autobuze electrice cu baterii în noua fabrică din Xi’an în ianuarie 2017. Baza are o capacitate de producție estimată de 5.000 de vehicule/an.

Înregistrările Departamentului de Comerț al provinciei Shaanxi au arătat că baza BYD din Xi’an a produs 55.000 de vehicule în luna noiembrie a acestui an. În comparație cu volumul total de producție al producătorului auto de 99.753 de vehicule în aceeași lună, baza din Xi’an a reprezentat mai mult de jumătate din întreaga producție a companiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut