
De când a început să scadă cererea, dar şi tarifele odată cu ea, transportatorii s-au străduit să retragă suficientă capacitate de pe piață pentru a opri această sângerare. Pe măsură ce Anul Nou Chinezesc se apropia, se aștepta ca transportatorii să folosească acest lucru ca o oportunitate pentru a anula un număr substanțial de călătorii, însă acest lucru s–a întâmplat doar o perioadă scurtă, în 1-3 săptămâni de la Anul Nou Chinezesc.
Această tendință pare să continue și în cele 8 săptămâni de după Anul Nou Chinezesc. Capacitatea programată să fie implementată în aceste 8 săptămâni pe Coasta de Vest Asia-America de Nord va fi de aproximativ 353.800 TEU pe săptămână, de 221.700 TEU/săptămână pe Coasta de Est Asia-America de Nord și de 314.900 TEU/săptămână în medie pe Asia-Europa de Nord. Toate aceste cifre sunt cele mai mari pentru liniile comerciale respective și reprezintă o creștere semnificativă nu numai față de 2021 (unde cererea a fost în plină expansiune), ci și o creștere semnificativă față de linia de referință pre-pandemică din 2017-2019, potrivit Sea Intelligence.
În graficul alăturat se observă că rata de creștere a capacității Y/Y pentru Coasta de Vest Asia-America de Nord, 2021-2023, este prezentată ca o rată de creștere vs. 2019. Rata anuală de creștere de 6,1% nu este doar cea mai mare, dar este în contrast puternic cu valoarea de referință pre-pandemică. Un caz similar este şi cu Coasta de Est Asia-America de Nord, cu o creștere anuală de 10,2%. Cu toate acestea, doar pe Asia-Europa de Nord, rata de creștere de 3,2% este bine în concordanță cu valoarea de referință pre-pandemică.
În absența oricărei creșteri a cererii, este foarte probabil ca liniile de transport maritim să continue să oprească navigațiile pentru a menține capacitatea mai aproape de nivelurile pre-pandemie, estimează Sea Intelligence. Cu toate acestea, aceste decizii s-ar putea să fie luate mai aproape de plecări, lăsând încă o dată expeditorilor foarte puțin timp pentru a planifica situațiile neprevăzute.