În septembrie, capacitatea de trafic feroviar pe ruta China-Europa ar putea fi redusă cu 30% din cauza întârzierilor la punctele de trecere a frontierei din Kazahstan și a congestionării punctelor de control europene, anunţă Loadstar.

Potrivit lui Geodis, cazurile de Covid din provincia Xinjiang din China au provocat aglomerație la trecerea frontierei Alashakou în Kazahstan, cu aproape 50 de trenuri în coadă la sfârșitul săptămânii trecute. „Pentru transportul transfrontalier prin Alashankou, frontierele Khorgos și Buktu din provincia Xinjiang sunt închise până la o nouă notificare”, a adăugat expeditorul.

Volumele feroviare China-Europa au fost în plină expansiune pe fondul unor pieţe de transport aerian și oceanic puternic provocate, înregistrând o creștere masivă de 52% a volumelor din prima jumătate a anului, până la 707.000 TEU. Luna trecută, au existat 1.352 de „trenuri de mătase“, potrivit China Railway, în creștere cu 8% de la an la an.

New Silk Road Intermodal (NSR), cu sediul în Chengdu, a declarat că întârzierile din Kazahstan au fost şi în august, inclusiv la trecerea frontierei Khorgos, din cauza Covid și creşterii „explozive” a volumelor. „Trenurile planificate să plece în august vor fi amânate până în septembrie, ocupând sloturile de luna viitoare. Se estimează că 30% din capacitate va fi redusă pentru trenurile bloc China-Europa”, a spus NSR.

Și, luând în considerare piața de marfă oceanică paralizată și vacanța viitoare datorată Golden Week în China, NSR a spus că spațiul feroviar de marfă va fi „super” restrâns în septembrie, din cauza capacității reduse și a cererii crescânde. „Operatorii feroviari au anunțat creșteri generale ale tarifelor între 600 $ și 1.500 $ per container de 40”, începând cu 1 septembrie, în paralel cu creșterile tarifelor de pe piața de transport oceanic”.

Între timp, proiectele de extindere a porților feroviare cheie europene au, de asemenea, un impact asupra capacității disponibile. De exemplu, expeditorii au raportat întârzieri de două săptămâni la Malaszewicze, în Polonia, din cauza lucrărilor de infrastructură. NSR a declarat că, deşi construcția a fost finalizată, încă există o „aglomerație gravă” și timp de tranzit și de așteptare îndelungaţi pentru trenuri atât spre est, cât și spre vest. „Congestia a provocat chiar grave deficiențe de vagoane și timpi de așteptare la granițele Altynkol și Dostyk, în Kazahstan. Ne așteptăm ca situaţia să dureze câteva săptămâni”, a spus compania. Mai mult, există și lucrări de construcții feroviare în Hamburg până la 6 septembrie, care ar avea impact asupra trenurilor prin Kaliningrad.

Expeditorul a declarat pentru Loadstar că tarifele feroviare China-Europa pentru septembrie au fost stabilite la aproximativ 18.000 de dolari pe container, în funcție de traseu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut