Anul acesta intră în vigoare noi controale privind evaluarea riscurilor companiilor de transport. Participanții la piață se tem că schimbările vor duce la o creștere a numărului de amenzi şi apoi la retragerea licenţelor, astfel că numărul transportatorilor forțați să părăsească piața din Lituania va crește semnificativ, e de părere Asociația Transportatorilor Rutieri din Lituania (Linava).

Controlul va afecta în special companiile care primesc mii de amenzi pentru nerespectarea cerințelor Pachetului Mobilitate – la evaluarea riscului, amenzile pot duce la privarea de licență. Sarcina transportatorilor este să se adapteze la cerințele Pachetului Mobilitate cât mai repede posibil. „Pentru a implementa cu succes cerințele Pachetului Mobilitate, companiile de transport au nevoie de investiții suplimentare. Și cum pot investi dacă încă mai caută modalități de a lucra profitabil? Așadar, dacă dorim ca transportatorii să poată aloca investiții în conformitate cu cerințele Pachetului Mobilitate și să „înoate” cât mai puțin posibil în țările îndepărtate unde sunt condiții mai bune, trebuie să acționăm mai întâi în Lituania. Trebuie să facem eforturi comune de a crea condiții mai bune de business și pentru a munci profitabil nu în străinătate, ci în țara noastră. Și dacă sunt create condiții pentru munca profitabilă, atunci controlul asupra evaluării riscurilor nu va mai fi înfricoșător pentru nimeni”, spune secretarul general Linava, Zenon Buividas, completat de Vitas Bucinskas, vicepreședintele asociaţiei. „Sperăm că transportatorii, împreună cu autoritățile, vor găsi măsuri adecvate pentru a controla inflația și pentru a nu crea dificultăți suplimentare afacerii de transport.” Una dintre cele mai ușoare modalități de a atenua situația ar fi ușurarea condițiilor de angajare a șoferilor din țări terțe, adică eliminarea cotelor existente. „Mai mulți șoferi ar însemna automat o creștere a forței de muncă și, prin urmare, mai puține camioane inactive în Lituania. Transportatorii au mai multe oportunități operaționale și, în același timp, bugetul de stat primește mai multe taxe.”

Potrivit Linava, anul trecut, amenzile pentru nerespectarea prevederilor Pachetului Mobilitate au variat de la câteva sute la mii de euro. Pentru șoferii care nu se întorc „acasă”, amenda pentru firmă este de la 2.000 la 4.000 de euro, iar pentru repausul săptămânal normal neefectuat în locuințe adecvate, amenda este între 1.000 şi 6.000 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut