Consecinţele războiului din Ucraina, care s-au manifestat printr-o perioadă de nefuncționare forțată, împreună cu costurile suplimentare asociate și închiderea punctelor de trecere a frontierei prin Lituania şi Letonia către Belarus, le dau mari bătăi de cap transportatorilor polonezi, scrie serviciul de presă al Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia (ZMPD).

În noul context, situaţia transportatorilor care efectuează transporturi spre Est devine tot mai dificilă. „Nu putem trece granița decât în Koroschina, pentru că Belarus ne-a închis posibilitatea de a intra pe teritoriul său prin Lituania și Letonia. Acest lucru ne-ar putea face să pierdem, poate irevocabil, piețe precum Kazahstan, Uzbekistan sau Mongolia, care până de curând erau specialitatea noastră”, se arată îngrijorat Jan Buchek, președintele ZMPD. Potrivit acestuia, transportatorii rutieri internaționali polonezi au făcut și călătorii prin Federația Rusă în Iran și în multe țări din Caucaz. „Majoritatea contractelor noastre au fost transferate operatorilor ruși și belarusi. Chiar dacă a apărut o portiţă – aceea de ne racorda semiremorcile pe teritoriul Republicii Belarus -, din cauza situației politice, este imposibil să se susțină acest tip de activitate”, a adăugat Jan Buchek, citat de Logist.Today.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut