Doar 2 sau 3% din banii plătiți de clientul care cumpără un iPhone în Rusia se îndreaptă spre costuri de logistică sau 5% de la frigidere și 10% fructe și legume. Ziarul RBC l-a întrebat pe transportatorul de containere Delo, reprezentat de Serghei Shishkarov, despre ponderea logisticii în prețurile produselor.

Serghei Shishkarov, proprietarul operatorului de containere feroviare Delo, a subliniat că în transport se aplică o formulă simplă: cu cât produsul este mai voluminos, cu atât costul este mai mare. Shishkarov a declarat că prețul de transport a devenit nesemnificativ pentru produse precum iPhone-urile, pentru că pot fi transportate mii de unități într-un singur container.

Din cele 60.000 de ruble (circa 720 de euro) pe care clientul le plătește pentru un laptop de 3 kg, doar 150 de ruble (aprox. 1,8 euro) merg la logistică, în timp ce, în cazul unui frigider de 30 kg, care se vinde cu 30.000 de ruble (360 euro), această cotă crește la 1.500 de ruble (18 euro).

Serghei Shishkarov a adăugat că, începând cu 2021, 10% din prețurile legumelor și fructelor merg la costurile de transport. La produsele textile, rata este între 2 şi 3 la sută.

Potrivit lui Serghei Shishkarov, un alt factor care contribuie la prețurile ridicate la fructe și legume în Rusia este lipsa de containere frigorifice.

Începând cu 25 octombrie, inflația anuală în Rusia a ajuns la aproximativ 8%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut