Producătorul Carlsberg se teme că noi creșteri ale prețurilor vor afecta vânzările din acest an. Va fi „un alt an provocator” pentru grupul danez de bere.

Carlsberg avertizează că europenii ar putea bea mai puțină bere în acest an. Creșterile de preț ar putea afecta producătorul danez, în special în ceea ce priveşte profiturile. Pentru acest an, grupul prognozează o creștere organică a profitului operațional de la -5% la +5%. Anul trecut, creșterea a fost de 12%. „2023 va fi un alt an provocator”, a declarat CEO-ul Cees ‘t Hart pentru Reuters, subliniind situaţia prețurilor energiei și mărfurilor, războiul din Ucraina și situația Covid-19 din China. „Deși berea este din punct de vedere istoric o categorie rezistentă, creșterea prețurilor combinată cu inflația generală ridicată ar putea avea un impact negativ asupra consumului pe unele dintre piețele noastre, în special în Europa.”

Anul trecut, vânzările pe litru au crescut cu 9%, dar anul acesta prețurile vor trebui să crească din nou cu un procent „înalt, de o singură cifră” pentru a acoperi costurile tot mai mari.

Compania daneză a raportat un profit operațional ajustat de 4.947 milioane DKK (circa 665 milioane EUR) pentru a doua jumătate a lui 2022. Profitul operațional raportat (EBIT) s-a ridicat la 5.028 milioane DKK (675,8 mil.EUR), iar vânzările nete au fost de 34.818 milioane DKK (circa 4,5 milarde EUR). De asemenea, se propune ca dividendele să fie pentru întregul an de 27 de coroane daneze/acțiune, adică 3,63 euro/unitate .

După cum am scris AICI, Carlsberg speră să-și vândă operațiunile din Rusia până în iunie, deși ține ușa întredeschisă şi pentru o posibilă revenire, dacă situația politică s-ar schimba radical.

Pe de altă parte, potrivit Retail Detail, producătorul de bere plănuiește să cumpere partenerul său indian în acest an. După o lungă dispută cu partenerul său local, grupul Khetan, Carlsberg a obținut acum dreptul de a-și cumpăra acțiunile. Achiziția va costa aproximativ 692 de milioane de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut