Carrefour neagă că și-ar fi vândut supermarketurile poloneze fondului de investiții Mid Europa Partners, după cum anunţase presa poloneză. De altfel, Grupul francez înregistrează cifre bune de creștere în Polonia.
Mai multe surse din mass-media poloneză au raportat miercuri, 25 mai, că retailerul Carrefour a ajuns la un acord de vânzare a magazinelor poloneze către Mid Europa Partners, acționar şi al platformei poloneze de comerț electronic Allegro. În plus, s-a spus că ar fi implicat şi un al doilea cumpărător: un fond imobiliar al Griffin Capital Partners, care s-a arătat interesat de imobilele grupului de supermarketuri. Potrivit dlahandlu.pl, discuțiile cu Mid Europa Partners au avut loc încă din toamnă.
Cu toate acestea, Carrefour neagă zvonurile, declarând pentru Retail Detail că nu vinde divizia poloneză. De altfel, Carrefour nu merge deloc rău în Polonia: în primul trimestru din 2022, lanțul a înregistrat o creștere a vânzărilor de 5,5 %.
CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard, lucrează de ceva vreme la o revizuire strategică a rețelei sale de magazine, începând chiar să caute un cumpărător pentru activitățile din Taiwan, însă fără nicio înțelegere concretă. Recent, Carrefour a părăsit piața slovacă şi va închide 106 de magazine proprii în Italia. De asemenea, în Belgia, retailerul și-a pierdut cel mai mare francizat din cauza despărțirii de Mestdagh.
Carrefour are peste 950 de magazine în Polonia în 6 formate: hipermarketuri, supermarketuri, magazine en-gros și cu discount, magazine locale și specializate și un magazin online. Carrefour deține, de asemenea, o rețea de centre comerciale, centre logistice și de transbordare și benzinării în Polonia.