Filiala suedeză VW Scania a suferit o înfrângere în fața instanței UE din Luxemburg într-o dispută juridică privind o amendă de cartel de 880 de milioane de euro. Judecătorii au respins un proces al producătorului de camioane împotriva amenzii aplicate de Comisia UE (Caz T-799/17). Împotriva hotărârii se mai poate depune recurs la Curtea Europeană de Justiție (CEJ).
Contextul acestui lucru este o decizie a Comisiei UE din 2017, aminteşte Verkehrs Rundschau. Potrivit acesteia, Scania și alți cinci producători au convenit asupra prețurilor pentru camioane timp de 14 ani. În plus, se spune că s-a convenit ca şi costurile pentru dezvoltarea de noi tehnologii de limitare a emisiilor să fie transferate către clienți.
Comisia UE ajunsese deja la un acord cu celelalte părți implicate – Daimler, Iveco, DAF și Volvo/Renault – în 2016. Companiile au fost nevoite să plătească o amendă în valoare totală de aproape 2,93 miliarde de euro. La acea vreme, a fost cea mai mare amendă impusă vreodată de organele de supraveghere a competiției europene. Cu toate acestea, Scania a respins acuzaţiile.
În hotărârea de miercuri, 2 februarie, instanța UE a subliniat că nu s-a încălcat de către Comisia UE prezumția de nevinovăție și nici nu s-au comis alte greșeli pe care Scania le-a criticat. Compania a spus că nu va comenta verdictul până când acesta nu va fi revizuit pe deplin. „În general, aș dori să spun că respingem acuzațiile. Scania nu a încheiat niciun acord de preț cu alți producători la niciun nivel și în niciun context”, a spus un purtător de cuvânt.