Sea-Intelligence, consultant maritim cu sediul la Copenhaga, și-a prezentat prognoza privind prelungirea perioadei actuale de boom a cererii de containere din America de Nord, pornind de la o analiză a decalajului de cheltuieli în servicii și bunuri.
“Din punct de vedere istoric, rata de creștere a cheltuielilor pentru servicii a depășit-o în mod constant pe cea a bunurilor. Când analizăm tendința pe termen lung, pe 60 de ani, vânzarea de bunuri ar trebui să aibă o corecție descendentă de aproximativ 20% față de nivelul actual. Cu toate acestea, comparativ cu ultimul deceniu, vânzarea de bunuri trebuie să scadă cu 15% faţă de impactul maxim din martie 2021. Au existat deja unele corecții care au avut loc până în august 2021, când decalajul a fost redus la 12%”, subliniază CEO Sea-Intelligence, Alan Murphy.
În ultimele luni, rata de creștere a cheltuielilor cu bunuri a scăzut încet. În același timp, cheltuielile cu serviciile au arătat o creștere lentă, dar consistentă, de la șocul pandemic timpuriu, sugerând semne ale comportamentului consumatorului care se îndreaptă spre servicii.
Sea-Intelligence prognozează că modelele de cheltuieli ale consumatorilor se vor normaliza. “Momentul este mult mai dificil de stabilit, deoarece depinde în parte de evoluţia pandemiei. Cu toate acestea, ar putea fi instructiv să analizăm perioada de după criza financiară, în care a durat puțin peste doi ani de la impactul maxim până la inversarea completă a tendinței pe termen lung. Prin urmare, inversarea ar putea să nu apară ca un șoc brusc asupra fluxurilor de containere, ci potențial ca o corecție treptată care are loc în câțiva ani. Dar nu există nicio garanție în acest sens, deoarece impactul actual este cauzat de o impunere forțată a pandemiei asupra comportamentului, context în care tranziția ar putea avea loc mai repede.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut