Pentru şoferii care activează în transport internaţional, reţinerea permisului de conducere într-o ţară străină este un scenariu în limite normale. De exemplu, în Polonia și Danemarca aceasta ar putea fi o consecință a manipulării tahografului, iar în Germania ar putea fi o consecinţă a depăşirii vitezei legale, iar pedeapsa se aplică la nivelul ţării respective. Acum, însă, Comisia Europeană se gândeşte să alinieze legislaţiile şi să introducă o nouă regulă: pierderea dreptului de a conduce într-una din ţările UE se va aplica automat în întreaga UE.

În prezent, interdicţia de a conduce se limitează doar la teritoriul statului în care şoferul a încălcat legea. De exemplu, atunci când un şofer român este pedepsit în acest fel în Danemarca sau Germania, va acționa ca o interdicție de a conduce numai pe drumurile daneze sau germane. Pe de altă parte, dacă un român își pierde permisul în România, nu poate conduce nicăieri, pentru că pur și simplu nu are un document de prezentat.

Astfel, ajungem la noua idee a Comisiei Europene care vrea să elimine dependența de mai sus și să introducă o nouă regulă: pierderea drepturilor în orice țară din UE se va aplica automat în întreaga UE. Potrivit 40ton.net, lucrările la acest tip de reglementări sunt în desfășurare și există și alte propuneri care ar trebui să le însoțească.

Pentru ca noul sistem să funcționeze, serviciile de control ar trebui să aibă o bază internațională, la nivelul UE, a datelor privind actele reţinute. UE se gândește, de asemenea, la egalizarea limitelor permise de alcool în toate țările și chiar la introducerea unor sisteme uniforme de puncte de penalizare, adică o listă a încălcărilor pentru care se poate pierde permisul. În plus, există o propunere de permise electronice acceptabile pe întreg teritoriul UE sau de aliniere a vârstei la care pot fi accesate categoriile individuale.

Nu se știe când ar putea intra în vigoare aceste modificări, însă, judecând după complexitatea unora dintre aceste propuneri, poate dura chiar și câțiva ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut