Comisia Europeană a intentat un proces la Curtea Europeană de Justiție (CEJ) împotriva Danemarcei cu privire la limita de 25 de ore impusă camioanelor pentru oprirea în parcările publice, potrivit publicaţiei Logistyka.

Comisia Europeană este de părere că regulamentul danez restricționează libera circulație a serviciilor garantată de legislația UE. Interzicerea parcării camioanelor în parcările publice și în zonele de recreere pentru mai mult de 25 de ore pune transportatorii străini în dezavantaj, restricţia îngreunând transportul transfrontalier și cabotajul. „Deoarece aceste companii nu au o bază în Danemarca, au nevoie de locuri de parcare pentru a funcționa și a respecta cerințele UE privind timpul de conducere și de odihnă în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 561/2006”, arată Biroul de presă al Comisiei Europene.

CE consideră că hotărârea daneză nu este nici necesară, nici proporțională. Obiective precum „asigurarea ordinii în zonele de recreere” sau „combaterea parcării ilegale și nesigure” pot fi realizate în alte moduri, potrivit celui mai înalt organ executiv al UE.

Vă reamintim că, de la 1 iulie 2018, Danemarca a introdus o regulă conform căreia un șofer de camion nu își poate lăsa mașina în parcările publice și în zonele de odihnă mai mult de 25 de ore. Hotărârea daneză este o consecință a interzicerii repausului săptămânal de 45 de ore în cabina camionului impusă de Pachetul Mobilitate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare