Asociațiile europene de transport, într-o scrisoare comună, și-au exprimat profunda îngrijorare față de practica verificărilor rutiere din Franța, pe care o consideră o încălcare directă a legislației europene, relatează truckmobility-info. Scrisoarea, care a fost trimisă CE și Agenției Europene a Muncii (ELA), se referă la controlul companiilor străine de transport în Franța în legătură cu aplicarea regulamentului (CE) Nr.561/2006, privind dreptul la cazare adecvată.
Apelul a fost trimis de organizații precum TTLA, NiT Hungary, Polska Unia Transportu, Stowarzyszenie Polskich Przewoznikow we Francji și Move Expert. „Vă îndemnăm să luați toate măsurile necesare pentru a vă asigura că practicile de control franceze sunt conforme cu legislația UE și urmează liniile directoare și recomandările UE. Suntem conștienți de faptul că CE a întreprins deja o serie de pași importanți, inclusiv emiterea unui Comentariu de jurisprudență cu privire la Art. 8 alineatul (8) din Reg.(CE) nr.561/2006 privind interzicerea perioadelor regulate de repaus săptămânal în vehicul. Din păcate, nu am observat nicio schimbare în modul în care autoritățile franceze exercită controlul. Prin urmare, sunt necesare inițiative suplimentare din partea CE și ELA.”
CE a răspuns scrisorii, iar mesajul principal este că inspectorii rutieri nu pot amenda șoferii pentru că nu prezintă dovada cazării. CE afirmă că:
– inspectorii nu au temei legal pentru a solicita șoferilor să furnizeze documente care confirmă locul în care s-au odihnit. Acestea pot fi solicitate doar contactând compania;
– companiile au dreptul să solicite autorităților franceze restitiurea amenzilor date pentru că șoferul nu a prezentat dovezi de cazare;
– reținerea unui vehicul mai mult de 16 ore este o măsură disproporționată;
– o abordare unificată și aplicarea regulilor necesită o cooperare mai strânsă între autoritățile de control ale statelor membre UE;
– CE va continua să coopereze cu autoritățile franceze în această problemă.
„Când autoritățile solicită alte documente decât cele care decurg din Art.36 din Reg.(UE) nr.165/2014 pe marginea drumului, acestea încalcă Directiva, iar operatorii afectați trebuie să se adreseze autorităților franceze competente pentru rambursarea amenzilor”, precizează CE.
Textul integral este disponibil AICI.