Comisia Europeană a înființat un grup de lucru format din experți în mobilitate și transport, oficiali ai legii responsabili de controlul vehiculelor și șefi ai asociațiilor de transport pentru a crea un document care armonizeze controalele legate de timpii de conducere și de odihnă și de utilizarea tahografului. Noul document va fi o versiune actualizată a TRACE (adoptat în 2008) și se va numi TRACE 2.

Documentul TRACE 2 actualizează și completează textul explicativ TRACE, reflectând modificările legislative introduse prin Pachetul de Mobilitate 1, adoptat în iulie 2020. Acesta oferă îndrumări cu privire la modul de aplicare și control al respectării regulilor modificate și noi legate de timpii de conducere și de odihnă, detașarea șoferilor, operațiunile de cabotaj, utilizarea corectă a tahografului și a altor instrumente, pentru a facilita punerea în aplicare și controalele. Obiectivul cheie al stabilirii acestui material de orientare este acela de a asigura înțelegerea comună a normelor în vigoare și aplicarea lor consecventă și eficace în întreaga UE.

Trebuie remarcat faptul că acest document este un ghid și nu garantează că toate țările vor aplica în mod uniform instrucțiunile lui.

Pentru ușurință în utilizare, versiunea finală a TRACE 2 va fi împărțită în cinci secțiuni:

– timpii de conducere și odihnă;

– tahograf;

– cazarea soferilor;

– acces la profesia de lucrător în transport;

– acces la piaţa transporturilor.

Mai multe detalii sunt disponibile AICI.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut