Pachetul de Mobilitate le impune obligații suplimentare nu numai transportatorilor, ci şi expeditorilor, atrage atenţia firma poloneză de avocatură TC Kancelaria Prawna, citată de Logist.Today.

Ca parte a implementării Pachetului de Mobilitate (articolul 14a din Regulamentul (UE) 2020/1055A), expeditorii de marfă au aceeași răspundere ca și transportatorii. Expeditorii sunt un fel de legătură de transmitere a informațiilor și obligațiilor între expeditori/destinatari și transportatori, iar asta îi face responsabili pentru implementarea corectă a prevederilor cuprinse în Pachetul de Mobilitate.

Principalele încălcări înregistrate în activitatea expeditorilor includ:

– admiterea la transportul rutier a vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule, a căror greutate maximă admisă este depășită cu cel puțin 25%;

– realizarea transportului de mărfuri prin cabotaj, contrar condiţiilor stabilite pentru acest transport;

– ordonarea unui transport a cărui execuție duce la încălcarea timpului de conducere admis, a pauzelor și timpului de odihnă pentru șofer;

– efectuarea transportului rutier internațional de mărfuri de către un șofer care nu deține permis de conducere valabil.

„Expeditorii ar trebui să includă prevederi în contractele lor standard de transport rutier sau de expediție de marfă care să solicite furnizorilor de servicii să respecte reglementările aplicabile, să furnizeze documentația relevantă la cerere și să permită efectuarea inspecțiilor atunci când este necesar. În plus, aceștia trebuie să păstreze evidențe care să ateste că au verificat licența transportatorilor rutieri cu care au un contract sau că au impus contractorilor lor obligația de a verifica și documenta subcontractorii”, precizează firma de avocatură TC Kancelaria Prawna.

Pentru a îndeplini cerințele art.14a, statele membre au introdus un nou sistem de amenzi pentru companiile de transport. Se aplică sancțiuni expeditorilor de marfă, contractorilor, subcontractorilor și transportatorilor de marfă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut