Comisia Europeană și-a prezentat propunerea pentru Euro 7, care include, pe lângă o reducere mai mare a emisiilor de oxizi de azot și pulberi decât în Euro 6, noi reglementări pentru reducerea emisiilor de particule produse de frâne (pentru autoturisme) și anvelope. În plus, sunt incluse standarde care vor reglementa durabilitatea bateriilor pentru a crește încrederea utilizatorilor în vehiculele electrice. Noile reglementări ar trebui să se aplice de la 1 iulie 2025 la mașini și autoutilitare și de la 1 iulie 2027 la camioane și autobuze.

Întrucât a calculat că reducerile de emisii propuse pot fi realizate cu tehnologiile existente, CE consideră că modificările vor avea un impact scăzut asupra consumatorilor: între 90 și 150 de euro pentru autoturisme şi autoutilitare și în jur de 2.600 de euro pentru autobuze și camioane. Propunerea Comisiei este prezentată acum Parlamentului și Consiliului European, care trebuie să adopte o poziție cu privire la conținutul acesteia înainte de a o putea aproba, iar asta înseamnă că pot fi aduse modificări importante ale conținutului.

Cele mai remarcabile aspecte ale propunerii, conform explicațiilor oferite de CE sunt:

  • În loc să se elaboreze două regulamente diferite, unul pentru mașini și autoutilitare, a fost elaborată o singură propunere de regulament cu standardele de emisii Euro 7 pentru mașini, vanuri, autobuze și camioane, sub un singur set de reguli. Potrivit Comisiei, „noile reguli sunt neutre în ceea ce privește combustibilul și tehnologia și stabilesc aceleași limite, indiferent dacă vehiculul folosește benzină, motorină, motoare electrice sau combustibili alternativi”;
  • Limitele pentru camioane și autobuze vor fi înăsprite. În comparație cu emisiile Euro 6 de oxizi de azot de 460 mg/kWh, în Euro 7 este stabilită o dublă limitare: 350 mg/kWh cu motorul rece și 90 mg/kWh când e În particulele PM, acesta trece de la 10 mg/kWh în Euro 6la mai puțin de jumătate în Euro 7: 4,5 mg/kWh. În plus, noile reguli stabilesc și limite de emisie pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot (N2O) de la vehiculele grele;
  • Pentru autoturisme și autoutilitare, se stabilește aceeași limită pentru emisiile de oxid de azot (NOx) ca și la Euro 6 pentru vehiculele pe benzină: 60 mg/km. La motorină, 80 mg/km în Euro 6 este coborât la 60 mg/km în Euro 7. Limita de particule de 4,5 mg/km stabilită pentruEuro 6 este menținută în Euro 7;
  • Toate vehiculele vor trebui să respecte regulile pentru o perioadă mai lungă decât înainte. Conformitatea va fi verificată pentru autoturisme și autoutilitare până când aceste vehicule ating 200.000 kmsau 10 ani. Acest lucru dublează cerințele de durabilitate existente. Pentru autobuze și camioane se stabilesc 700.000 km sau 15 ani;
  • Standardele Euro 7 reglementează montarea senzorilor în vehicule pentru măsurarea emisiilor pe toată durata de viață a acestora, pentru a se asigura că echipamentele de reducere a emisiilor nu sunt manipulate și că autoritățile le pot controla prin respectarea OBD (sistem de diagnostic la bord);
  • Standardele Euro 7 vor fi primele standarde de emisie din lume care depășesc reglementarea emisiilor „ţevilor de eșapament”, stabilind limite suplimentare pentru emisiile de particule de la frâne (numai pentru mașini) și standarde privind emisiile de microplastic de la anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.
  • Testele sunt extinse pentru omologareavehiculelor, inclusiv teste de emisii rutiere pentru mașini și autoutilitare, teste cu temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte tipice navetei zilnice. În urma scandalului Dieselgate, Comisia a introdus noi teste pentru măsurarea emisiilor rutiere: metoda RDE (Real Driving Emissions);
  • Pentru a sprijini implementarea vehiculelor electrice, noile reguli vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate pemașini și camioane, pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice.

Potrivit CE, această propunere a ținut cont de obiectivul convenit de reducere a emisiilor de CO2 cu 100% până în 2035 la mașinile de pasageri și autoutilitare, în timp ce în lunile următoare va fi prezentată propunerea de standarde de emisii de CO2 pentru camioane și autobuze.

Comisia Europeană a justificat conținutul standardului Euro 7 cu următoarele date:

– Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe.

– În 2018, peste 39% din emisiile de NOx și 10% din emisiile primare de PM2,5 și PM10 din UE au provenit din transportul rutier. Aceste procente sunt mult mai mari în orașe, unde transportul este adesea principalul contributor la poluarea aerului.

– Se estimează că transportul rutier a provocat aproximativ 70.000 de decese premature în UE-28 în 2018.

Până în 2035, odată cu implementarea Euro 7, emisiile totale de NOx de la mașini și vanuri ar trebui reduse cu 35% față de Euro 6 și cu 56% față de Euro 6 de la autobuze și camioane. Totodată, particulele din țeava de eșapament ale autoturismelor și autoutilitarelor vor fi reduse cu 13%, iar cele ale autobuzelor și camioanelor cu 39%, în timp ce particulele din frânele auto vor fi reduse cu 27%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut