Se pare că UE este pregătită să anunțe cerințele pentru motoarele Euro 7 în noiembrie. Însă va trebui evaluată valoarea vehiculelor astfel echipate, după cum menţionează portalul logisticska.rp.pl.

UE a amânat deja de mai multe ori anunțul privind standardul de emisii Euro 7. Inițial, ar fi trebuit să fie publicat în februarie 2022, dar ulterior lansarea a fost amânată pentru mai, mai târziu pentru octombrie, iar acum pentru noiembrie.

Publicația notează că producătorii mari sunt gata să lucreze în conformitate cu noul standard, în timp ce cei mai mici încearcă în toate modurile posibil să se „protejeze” de acesta. În același timp, toată lumea este de acord că sunt necesare noi cerințe. Motivul este simplu – camioanele electrice vor costa mult mai mult decât vehiculele Euro 6 pentru o lungă perioadă de timp. Din acest motiv, este necesar să se reducă diferența de preț prin lichidarea unor noi standarde de emisii. Ca urmare, perioada de amortizare a unui camion electric este mai scurtă în comparație cu a celui diesel, iar asta îl face mai atractiv pentru transportatori.

Producătorii se așteaptă ca noul standard de mediu să intre în vigoare în 2026-2027, prea târziu pentru a returna investiția. Cummins a spus că dezvoltarea motoarelor Euro 7 ar fi costisitoare – anii de muncă pot costa câteva sute de milioane de euro.

Potrivit CEO-ului Daimler Truck, Martin Daum, în decurs de 5 ani, toate camioanele pentru distanțe scurte și lungi vor fi echipate cu unități cu emisii zero, iar în 2030 60% din vânzările din Europa vor veni de la astfel de vehicule comerciale. Din acest motiv, grupul intenționează să investească doar în dezvoltarea motoarelor diesel mari utilizate în Actros. „Nu investim în motorină, Euro 7 va fi ultimul motor.” Mai mult, Daimler a renunțat la o parte din costul cercetării motoarelor diesel și a anunțat deja încetarea producției de motoare mici Euro 7. Ele vor fi furnizate de Cummins pentru Atego și autobuze, deoarece „Daimler nu consideră că este profitabil să le facă singur”.

Toate declarațiile UE vizează faptul că în Europa epoca vehiculelor diesel se apropie de sfârșit. Cummins se așteaptă ca acestea să fie sub 50% până în 2035. În 2040, transportul rutier în Europa va fi cu zero emisii, dar vor fi alte piețe, precum Africa și Asia, care vor rămâne pentru vânzarea de astfel de produse. De cealaltă parte, producătorii chinezi precum Weichai au pregătit deja motoare Euro 7.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut