Curtea de Justiţie a UE (CJUE) a anulat regula impusă de Pachetul Mobilitate 1 privind întoarcerea vehiculului la 8 săptămâni la sediul companiei, dar a confirmat menţinerea în vigoare a tuturor celorlalte prevederi contestate.

În 2020, legiuitorii UE au adoptat cel mai cuprinzător pachet de reguli sociale și de acces pe piață pentru transportul rutier. La scurt timp după aceea, mai multe state membre au contestat reguli cheie dintre acestea, inclusiv dispoziții legate de detașarea șoferilor, regulile privind timpul de conducere și de odihnă și accesul pe piață.

Pe 4 octombrie 2024, Curtea și-a publicat decizia, respingând toate plângerile, cu excepția prevederii privind întoarcerea vehiculului la bază, anunţă IRU.

Mai precis, Curtea a anulat obligația de a cere vehiculelor să revină la centrul operațional al întreprinderii de transport o dată la opt săptămâni, deoarece „legiuitorul Uniunii nu a stabilit că dispune de suficiente informații pentru a-i permite să aprecieze proporționalitatea acestei măsuri”.

Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Luăm la cunoștință decizia Curții. Este clar că legea ar trebui citită ca și cum nu ar fi inclusă prevederea întoarcerii camionului. Cu toate acestea, nu este clar ce se va întâmpla în continuare. Va încerca Comisia Europeană să construiască un caz cu mai multe informații despre proporționalitatea măsurii respective? Sau această hotărâre pune capăt încercării UE de a solicita operatorilor să aducă vehiculele acasă, pe lângă vizitele necesare pentru inspecțiile tehnice obligatorii?”

Decizia a urmat opinia avocatului general asupra cauzei pronunțate anul trecut. Deși anularea este clară și înlătură ulterior temeiul legal pentru toate sancțiunile care au fost aplicate operatorilor de transport pentru încălcarea acestei dispoziții, motivul pentru anulare face incertă posibilitatea ca UE să continue cu o nouă încercare de reglementare.

În timp ce decizia CJUE marchează un pas major în interpretarea și clarificarea regulilor Pachetului Mobilitate 1, IRU anunţă că își va continua eforturile pentru a asigura o aplicare consecventă a dispozițiilor și a eficientiza aplicarea acestora, în colaborare cu Comisia Europeană, Autoritatea Europeană a Muncii, statele membre și organizațiile de aplicare a legii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut