Autoritățile orașului ceh Přerov au o problemă fie cu șoferii de camion, fie cu proiectanţii de sensuri giratorii. În urmă cu cinci luni, în oraș a apărut un nou sens giratoriu și de atunci camioanele l-au avariat de treisprezece ori!

Nefasta intersecție leagă drumul național ceh I/47 cu străzile care duc spre centrul orașului și cartierul industrial, ceea ce face ca traficul de camioane să fie relativ ridicat. Dat fiind că s-au creat o serie de situaţii periculoase de-a lungul anilor, cehii au decis în aprilie să introducă aici un sens giratoriu.

Şi, pentru ca modificările să nu implice o investiție îndelungată, sensul giratoriu a fost improvizat, folosind linii galbene și bariere de beton, fără lucrări majore de construcție, iar inginerii au susținut că vehiculele grele se vor potrivi acolo fără probleme.

Sensul giratoriu a fost lansat pe 29 aprilie 2022 și primul eveniment a avut loc în aceeași noapte. Un camion al filialei poloneze a unei companii lituaniene nu a încăput pe sensul giratoriu, conducând toate cele trei osii ale semiremorcii peste barierele de beton. Astfel, cercul interior al sensului giratoriu a fost distrus și traficul a fost blocat temporar. Autoritățile locale au explicat situația pur și simplu prin neatenția şoferului.

Însă o astfel de explicație a început rapid să-și piardă credibilitatea, când imediat au apărut şi alte cazuri similare. Până în prezent, în cinci luni au fost numărate treisprezece, iar orașul a cheltuit deja câteva mii de euro pentru reparaţii. De remarcat că evenimentele urmează de obicei un curs similar, referindu-se la camioane care virează la stânga la sensul giratoriu, folosind a treia ieșire, către drumul național.

Problema s-ar putea să nu fie însă la şoferi, ci mai degrabă la îngustarea cercului din mijloc. Deşi nu e greu de refăcut, fiind amenajat doar cu bariere din beton, autoritățile din Přerov insistă că întregul sistem de intersecție a fost testat de experți şi că respectă standardele dimensionale. Mai mult, unul dintre consilierii orașului a organizat şi filmat o plimbare de probă cu un autotractor cu semiremorcă. Cazul s-a bucurat de o mare publicitate, însă acesta a folosit un ansamblu cu o remorcă cisternă, care este mai scurtă decât multe camioane standard. În plus, înregistrarea nu arată deloc oglinzile din stânga, deci este imposibil de judecat, potrivit 40ton.net, cât spațiu liber era lângă roțile remorcii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut