Companiile care sunt afectate de acordurile de stabilire a prețurilor ale cartelului european al camioanelor și doresc să dea în judecată pentru daune pot face acest lucru în țara în care își au sediul social. Acest lucru a fost decis de Curtea Europeană de Justiție. 

O companie spaniolă a achiziționat cinci camioane de la o reprezentanță Volvo din Madrid între 2004 și 2009. După ce a a fost dezvăluit Cartelul Camioanelor, compania a dat în judecată Volvo pentru daune într-un tribunal din Madrid.

Societățile pârâte ale Grupului Volvo au contestat însă competența internațională a instanței spaniole. În opinia acestora, evenimentul prejudiciator s-a petrecut în locul în care a fost încheiat acordul privind cartelul camioanelor, și anume în alte state membre ale UE. Ca urmare, instanța spaniolă a transferat mai departe întrebarea Curţii Europene de Justiţie.

În opinia CEJ, acțiunile introduse împotriva Cartelului sunt fie introduse de instanța în circumscripția căreia întreprinderea vătămată a achiziționat vehiculele în cauză, fie, în cazul în care întreprinderea a achiziționat vehiculele în mai multe locuri, de instanța în circumscripția căreia se află sediul social al companiei vătămate.

Cu toate acestea, CEJ a subliniat că fiecare stat membru al UE poate desemna, de asemenea, o instanță în interiorul țării, în fața căreia sunt apoi grupate procese împotriva Cartelului Camioanelor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut