În 26 martie, nava portcontainer Even Date este încă blocată în Canalul Suez, împiedicând navigația în ambele direcții de trei zile. Cel puțin 62 de astfel de nave care transportă containere sunt blocate la cele două intrări ale canalului, însumând 727.764 TEU. Cel mai mare vas este HMM Gdansk, cu 24.000 TEU, urmat de Ever Glove și Ever Given, ambele de 20.000 TEU și administrate de Evergreen. Companiile de transport maritim afectate de blocaj informează expeditorii şi clienţii că vor trebui să se aștepte la modificări ale programelor în ceea ce privește termenele și locurile de livrare.

Maersk declară că nouă dintre navele sale, plus două aparţinând MSC, cu care colaborează în Alianța 2M, sunt staționate în canal sau la intrările sale, în timp ce Hapag-Lloyd afirmă că sunt implicate șase nave portcontainere, adăugând că are în vedere ocolirea Africii. Această alternativă durează însă până la nouăsprezece zile de navigație, în funcție de dimensiunea navei. Ținând cont de faptul că timpul necesar pentru eliberarea canalului nu este încă ştiut, armatorilor le este dificil să aleagă dacă așteaptă sau ocolesc. Trecerea pe la Capul Bunei Speranțe ar putea fi o soluţie viabilă dacă timpul de așteptare depășește o săptămână.

Oricare ar fi alegerea, o mare problemă va rămâne în următoarele săptămâni supraaglomerarea porturilor cu containere, un eveniment inevitabil care va transmite întârzierile pe întregul lanț de transport terestru: pe căile ferate, transportul rutier și pe căile navigabile din întreaga Europă. Acest lucru se va întâmpla într-un moment în care porturile sunt deja pline de containerele goale care stau din cauza lipsei de comenzi. De exemplu, peste patruzeci de nave sunt deja ancorate în largul Rotterdamului. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut