Organizația producătorilor de automobile ACEA a publicat cele mai recente statistici privind vârsta și numărul de vehicule înmatriculate în fiecare țară europeană. Analiza a acoperit date din 2020, obținute direct din registrele naționale. Practic, sunt cuprinse toate camioanele care au fost înmatriculate la un moment dat, indiferent de proprietar sau de destinație.

Polonia s-a dovedit a fi lider european în ceea ce privește numărul de vehicule comerciale înmatriculate. Pe întreg teritoriul UE, se găsesc 6,2 milioane de camioane de peste 3,5 t, iar 1,2 milioane dintre ele au fost înmatriculate în Polonia. Mai mult, statisticile poloneze sunt în continuă creștere, doar în perioada 2019-2020 câștigând 3%.

În spatele Poloniei, clasamentul include Germania (952.000), Italia (921.000), Spania (614.000) și Franța (600.000). Când vine vorba de alte țări din Europa Centrală și de Est, rezultatele lor au fost incomparabil mai mici. Printre exemple se numără România (346.000), Cehia (185.000), Ungaria (94.000) sau Lituania (69.000).

Cu toate acestea, 40ton.net subliniază că datele din Polonia ar putea fi distorsionate, dat fiind că registrul de vehicule CEPiK a devenit faimos de mai multe ori pentru stocarea informațiilor despre vehicule foarte vechi, care nu mai există.

Vârsta medie a camioanelor de peste 3,5 t este de 13,9 ani pentru întreaga Uniune Europeană. Cele mai tinere vehicule pot fi găsite în Luxemburg (6,7 ani), Austria (7 ani), Franța (9 ani) și Germania (9,6 ani). De asemenea, Letonia și Lituania au avut rezultate destul de bune, de 9,9 și, respectiv, 10,7 ani. Acest lucru se datorează probabil raportului mare de camioane pentru distanţe lungi faţă de cele pentru transport național.

Cele mai vechi camioane au fost înmatriculate în Grecia, cu o medie de 21,4 ani. De asemenea, camioanele din Italia (18,5 ani), Cehia (17,6 ani), România (16,8 ani) și Belgia (16 ani) se dovedesc a fi relativ vechi.

În acest clasament, Polonia se situează la mijloc, cu vârsta medie de 13,2 ani – 300.000 mai noi de 10 ani, 880.000 mai vechi şi, de aici și suspiciunea că datele ar fi distorsionate. Însă, în Polonia, camioanele sunt cele mai tinere vehicule înmatriculate. Pentru comparație, vârsta medie a mașinilor de pasageri în Polonia este de 13,6 ani, vehiculele de livrare au în medie 14,3 ani, iar autobuzele 15,6 ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut