„Barometrul vocațional” pentru 2024, realizat în Polonia de Oficiul de Muncă din Cracovia, cu participarea a peste 2.000 de experți (reprezentanți ai agențiilor de ocupare a forței de muncă, ai altor birouri de muncă și ai asociațiilor din diverse industrii) a scos în evidenţă că cel mai mare deficit de forţă de muncă este de şoferi de camion. Pe locul secund se situează psihologii și psihoterapeuții, cu un deficit în 342 din 380 de poviate, asistenţii medicali (336 cu deficit), medicii (315 ), sudorii (314 județe cu deficit), electricienii și electromecanicii (288), precum și șoferii de autobuz (283).

Studiul a fost împărțit pe cele 380 de poviate din Polonia. Dintre acestea, până la 304 au indicat un deficit de șoferi de camion pe piața muncii, iar în cazul a 42 de poviate a fost chiar un deficit mare. În total, șoferii au fost căutați în 346 din 380 de poviate, adică în 91% dintre ele, notează 40ton.net.

Restul de 34 de poviate au indicat un echilibru între cerere și disponibilitate pentru șoferii de camioane, în special datorită afluxului de lucrători din străinătate, mai ales din afara UE. Pe de altă parte, niciunul dintre poviatele poloneze nu a raportat un surplus de șoferi de camion pe piața muncii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut