Lipsa de microprocesoare continuă să afecteze întreaga industrie auto, inclusiv pe cea a vehiculelor comerciale. Analiștii prevăd că fenomenul, declanșat de pandemie, va continua și în 2022, afectând, în diferite grade, toți producătorii. Este dificil însă de evaluat amploarea fenomenului, pentru că producătorii nu prea vorbesc despre el. Cu toate acestea CEO-ul Daimler Truck, Martin Daum, a declarat către CNBC că aproximativ 10.000 de vehicule industriale sunt oprite la fabricile Daimler Trucks şi nu pot fi livrate din cauza lipsei de componente, în special de microcipuri.

„Ne confruntăm cu o presiune enormă asupra lanțului de aprovizionare și aceasta este cea mai proastă situație în acest domeniu pe care am văzut-o într-o carieră de 25 de ani.” Martin Daum adaugă că uneori fabrica trebuie să ia vehiculul înapoi de 3-4 ori pentru a adăuga componentele lipsă.

Problema nu se referă doar la microcipuri, ci și la alte componente, iar Daimler Trucks cercetează continuu în toată lumea pentru a le găsi și a finaliza astfel producția vehiculelor. La aceasta se adaugă creșterea continuă a costurilor materiilor prime și energiei, care determină o creștere a costului și a prețului vehiculelor. Inflația provoacă, de asemenea, dispute cu privire la creșterile salariale.

Acest lucru se întâmplă într-o perioadă de cerere mare pentru vehicule industriale. Daum precizează că numai în Statele Unite (unde a avut loc interviul) există o cerere nesatisfăcută pentru 200.000 de vehicule industriale, în timp ce producătorii încă încearcă să recupereze întârzierile acumulate în 2020 și 2021. Această tendință pozitivă a comenzilor a crescut vânzările Daimler Truck cu 8% în primul trimestru din 2022, cu venituri crescute cu 17%. Daum este, de asemenea, optimist pentru 2023.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut