Martin Lundstedt, Președinte și CEO al Grupului Volvo, a fost reales în funcția de Președinte al Consiliului Vehiculelor Comerciale al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
„2023 va fi un an care nu va semăna cu altul, dat fiind stabilirea viitoarei foi de parcurs a industriei europene a camioanelor”, a declarat Martin Lundstedt. „Pentru producătorii de camioane, este clar, ne concentrăm deplin pe decarbonizarea transportului rutier – absolut totul ar trebui să sprijine acest efort.”
În acest an, Comisia Europeană va trebui să revizuiască regulamentul privind CO2 pentru vehiculele grele. „Creatorii politici de legi ar trebui să țină cont de faptul că decarbonizarea transportului rutier necesită mai mult decât obiective pentru producătorii de vehicule”, a avertizat Lundstedt. „Aceasta este o piață B2B, așa că se va mișca rapid de îndată ce condițiile favorabile – cum ar fi infrastructura de încărcare și realimentare și paritatea costurilor – sunt bine stabilite. Cu toate acestea, suntem îngrijorați de faptul că propunerea recentă pentru un regulament Euro 7 prezintă un risc major de încetinire a tranziției către neutralitatea climatică.”
Pentru a respecta Euro 7, producătorii de camioane și lanțul lor de aprovizionare ar trebui să mute resurse de inginerie și financiare substanțiale de la tehnologiile electrice cu baterii și celule de combustie înapoi la motorul cu ardere internă. „Studii recente, care țin cont de traiectoriile noastre ambițioase de decarbonizare, au arătat că Euro 7 va oferi doar beneficii suplimentare marginale pentru calitatea aerului, care vor fi cu ușurință micșorate de ambițiile chiar și ușor mai mari de reînnoire a flotei”, a explicat Lundstedt.