Potrivit Observatorului sectorial DBK al Informa (o filială a CESCE), dedicat furnizării de informații comerciale, financiare, sectoriale și de marketing în Spania și Portugalia, restricțiile privind mobilitatea populației și deteriorarea situației economice au provocat în 2020 o scădere accentuată a cererii de combustibil în Spania și Portugalia.

Astfel, volumul total de benzină și motorină vândut pe piața iberică în ansamblu a fost de 34,60 milioane de tone, cu 15,3% mai puțin decât în 2019. Vânzările în Spania s-au ridicat la 29,34 milioane de tone, cu 15,7% sub cifra din 2019, în timp ce în Portugalia s-a înregistrat o scădere de 13,3%, la 5,26 milioane de tone.

În 2020, benzinăriile au canalizat 98% din vânzările totale de benzină pe piața iberică, precum și 78% din motorina auto. În acest context, volumul de combustibil vândut prin stațiile de benzină din Spania și Portugalia a fost de 23,73 milioane de tone (-16,9%), 5,02 milioane de tone corespunzând benzinei (-20,4%) și 18,71 milioane motorinei (-15,9%).

Contractarea prețurilor a provocat o scădere și mai mare a veniturilor benzinăriilor în 2020, ajungând la 28.581 de milioane de euro pe piața iberică, cu 24,9% mai puțin decât în 2019.

Datele de la sfârșitul lui 2021 indică o creștere notabilă a cererii și prețurilor sectoriale, într-un context de redresare economică, mobilitate sporită și turism, dar şi o creştere a transportului de marfă, deşi volumul afacerilor nu va atinge încă în acest an cifra din 2019.

În decembrie 2020, aproximativ 14.000 de stații funcționau pe piața iberică, cu 0,4% mai mult decât în 2019, menținând tendința moderată de creștere observată în 2018 și 2019. În Spania existau 11.076 de stații (+0,5%), în timp ce numărul de stații din Portugalia a crescut cu 0,4%, până la 2.860.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut