Organizația internațională de aviație IATA a publicat cele mai recente date pentru piețele globale de mărfuri aeriene, din iunie, constatându-se o reducere a cererii față de aceeași lună a anului trecut. Deşi scăderea a fost de 6,4% în tone de marfă kilometri, cifra este mai bună decât rezultatele anterioare pentru luna mai, când scăderea a fost de 8,3%.

Cifrele sunt comparate însă cu 2021, an care a arătat o cerere record. Comparativ însă cu 2019, când impactul corona nu a avut nimic de spus, cererea a crescut de fapt cu puțin peste 2% în primele șase luni ale anului.

„Cererea de transport aerian de marfă în prima jumătate din 2022 a fost cu 2,2% peste nivelul de dinainte de Covid-19. Este o performanță puternică, mai ales având în vedere constrângerile continue ale lanțului de aprovizionare și pierderea capacității din cauza războiului din Ucraina”, a declarat Willie Walsh, directorul general al IATA.

În timp ce cererea a scăzut, capacitatea globală totală a crescut cu aproape 7% față de iunie anul trecut, care este, de asemenea, ușor peste nivelul din mai, când creșterea a fost de 2,7%.

Activitatea de tranzacționare a crescut ușor în iunie, deoarece opririle din China legate de Covid-19 s-au relaxat. Regiunile America Latină și Africa au contribuit și ele la creștere cu volume mai mari.

Noile comenzi de export, un indicator al cererii de marfă și al comerțului mondial, au scăzut pe toate piețele, cu excepția Chinei.

Războiul din Ucraina continuă să degradeze capacitatea de marfă folosită pentru a deservi Europa, deoarece mai mulți transportatori cu sediul în Rusia și Ucraina au fost jucători importanți de transport de marfă.

Willie Walsh, totuși, îndeamnă la calm, deoarece efectele nu se resimt încă pe deplin pe piața mărfurilor aeriene. „Incertitudinea economică predominantă a avut un impact redus asupra cererii de transport aerian, dar evoluția trebuie urmărită îndeaproape în a doua jumătate a anului.”

Europa rămâne însă în urmă. Potrivit IATA, piața europeană a fost zona în care s-a înregistrat cel mai mare declin al volumelor, cu mult peste nivelul global.

Scăderea a fost de 13,5%, iar transportatorii europeni sunt afectați de războiul din Ucraina într-o măsură mai mare decât în alte zone. În plus, lipsa de personal raportată pe scară largă a jucat, de asemenea, un rol. Pe de altă parte, piața europeană se poate mângâia cu faptul că a înregistrat o ușoară îmbunătățire față de luna precedentă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut