Potrivit celor mai recente estimări ale Transport intelligence (Ti), piața europeană de transport rutier este de așteptat să crească cu 4,9% în 2022 față de 2021, care a fost deja un an cu o creștere foarte puternică. Pe termen lung, expansiunea pieței este de așteptat să fie mai moderată: +3%, în medie, până în 2026.

Prognozele Ti au fost revizuite ușor în jos, nu atât din cauza efectelor directe ale războiului din Ucraina, cât din cauza riscului inflaționist cu care se confruntă economiile europene în prezent. Cu toate acestea, volumul total al sectorului ar trebui să fie cu 6,2% peste nivelul din 2019 până la sfârșitul lui 2022. Dacă previziunile Ti se adeveresc, creșterea așteptată între 2022 și 2026 ar trebui să împingă piața cu 23% peste nivelul din 2019.

Acest lucru ar trebui să agraveze problemele de capacitate care apar de mai bine de un an. În acest sens, Ti consideră că intrarea în vigoare a Pachetului de Mobilitate are deja un impact asupra piețelor naționale, în special prin introducerea perioadei de răcire impusă în cazul cabotajului. Acest impact va fi exacerbat, deoarece nu toate companiile s-au conformat noilor reguli, după cum explică analistul Ti, Thomas Cullen: „Perioada de răcire va avea un efect disproporționat asupra transportatorilor din Europa de Est, deoarece este cel mai probabil ca aceștia să nu respecte încă noile reguli. Țări precum Bulgaria, România, Lituania și Letonia vor pierde probabil cota de piață în fața unor țări mai apropiate de Vest, precum Polonia, Cehia, Ungaria și Slovenia.”

Între timp, Ti observă o creștere cu două viteze a tarifelor de transport: +5,3% în transportul național și +2,8% în transportul internațional. Prin urmare, transportatorii activi în transportul național și capabili să răspundă cererii în creștere sunt cei mai bine plasați pentru a profita de situație.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare