Potrivit unui studiu realizat de asociația comercială olandeză BOVAG, cerințele de întreținere pentru un camion electric sunt mult mai mari decât se credea anterior. Conform celor mai recente date, camioanele cu baterii petrec acum de două ori mai mult timp în ateliere decât sa calculat inițial.

Conform sondajului BOVAG Truck Onderzoek 2022 privind impactul electrificării asupra sectorului de service şi aftermarket, cerințele de întreținere pentru un camion electric sunt cu aproximativ 35% mai mici decât pentru un vehicul diesel. Într-un studiu similar realizat în 2019, autorii au presupus însă că această cifră ar fi de 65%.

Ajustarea a fost făcută după ce BOVAG a primit date despre funcționarea camioanelor și autobuzelor electrice, care devin din ce în ce mai numeroase în Olanda. În prezent, în țară sunt înmatriculate aproximativ 300 de camioane electrice și funcționează o flotă extinsă de autobuze electrice, care oferă o idee bună asupra nevoilor de servisare. „Prima generație de camioane și autobuze electrice încă prezintă provocări în ceea ce privește calitatea, așa că se lucrează relativ mult la aceste vehicule. Alături de creșterea așteptată a flotei de camioane, aceasta garantează o creștere suplimentară a numărului de ore de lucru în service în 2023 și 2024. Având în vedere lipsa actuală de personal tehnic calificat, va fi dificil pentru companiile de întreținere a camioanelor să facă toată munca în următorii ani”, spune BOVAG.

Costurile de întreținere mai mici în comparație cu vehiculele diesel sunt adesea citate ca un factor important în perioada de amortizare a unui camion electric. BOVAG explică în raport că cerințele de întreținere pentru camioane și autobuze cântăresc mai mult în costuri decât la autoturisme, ca urmare a „componentei relativ mari a forței de muncă în costurile pieței de schimb și faptului că întreținerea și reparațiile sunt mai strâns legate de grupul de propulsie”. În același timp, se pot aștepta în viitor reduceri semnificative ale investițiilor financiare în aceste domenii, iar transportatorii ar trebui să țină cont de creșterea costurilor pe termen scurt din cauza prețului ridicat al pieselor de schimb.

În ceea ce privește perspectivele de electrificare a vehiculelor grele, BOVAG spune că oferta de camioane electrice este în creștere rapidă, dar piața are nevoie de timp pentru a absorbi aceste volume. „Utilizarea camioanelor integral electrice va crește treptat până în 2025, dar nu va exista nicio descoperire până în 2028. Camioanele cu hidrogen vor fi disponibile în număr limitat din 2025 și vor crește la volume serioase în jurul anilor 2029/2030.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut