FENADISMER, federația companiilor de transport din Spania atrage atenția asupra faptului că Regulamentul European, intrat în vigoare la data de 16 iunie, care impune „pașaportul de sănătate“ cu scopul de a faclita mobilitatea pe teritoriul UE nu cuprinde excepții pentru nicio categorie precum transportul rutier. Deşi unele state – precum Italia – au decis să îi scutească pe șoferii profesioniști de obligativitatea prezentării acestui ceritficat la intrarea în țară, altele precum Franța îl solicită tuturor persoanelor, împiedicând grav activitatea transportului internaţional de marfă.

De când a fost anunțată această măsură, FENADISMER și-a exprimat în repetate rânduri îngrijorarea că cerința unui certificat de sănătate la punctele de trecere a frontierei ar putea reprezenta un obstacol în calea dezvoltării normale a activității de transport rutier, în special pentru șoferii profesioniști care efectuează transport internaţional, scutiți de obligația de a prezenta pașaportul de sănătate pentru călătoriile lor în Uniunea Europeană, în urma Recomandărilor Consiliului European de a garanta pentru acest sector coridoare verzi, fără restricții din motive sanitare. Unele state, precum Italia, cer transportatorilor străini care intră pe teritoriul lor să completeze o declarație de deplasare, online sau pe hârtie.

Franța, însă, solicită certificatul Covid nu numai la punctele de trecere a frontierei, ci și pentru accesul în cafenele, restaurante, centre comerciale, spitale, centre medico-sociale, pentru călătoriile cu avionul, trenul sau autobuzul, pe distanțe lungi. Astfel că nu puține au fost reclamațiile ajunse la FENADISMER din partea transportatorilor spanioli care au numeroase dificultăți în desfășurarea activității lor, deoarece o mare parte din codurile QR încorporate în certificatele covid emise de Departamentele de Sănătate din Comunitățile autonome nu sunt lizibile la controalele efectuate de autoritățile franceze la unele puncte de trecere a frontierei.

Șoferii de camion au fost, însă, scutiți de obligația de a prezenta acest certificat la intrarea în restaurante, cafenele sau marile magazine din Franța. Potrivit decretulului privind măsurile sanitare aplicabile de la 9 august (nr. 2021-1059 / 7 august 2021, de modificare a Decretului nr. 2021-699 din 1 iunie 2021), aceștia trebuie să prezinte doar cardul de șofer, pentru a-și justifica profesia. Potrivit sindicatelor din această țară, doar 15% dintre șoferii de camioane sunt vaccinați.

Accesul fără permise sanitare pentru profesioniștii activi din domeniul transportului rutier va fi permis însă în unitățile a căror listă va fi decisă prin decret al prefecturilor. Prefecților li s-a cerut să emită ordine şi să actualizeze listele utilizate în timpul stărilor de alertă sau de urgenţă anterioare.

În ceea ce privește cateringul în locuri care fac obiectul permisului sanitar, șoferii de camioane sunt, de asemenea, scutiți de prezentarea acestuia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut