Operatorii de transport rutier de marfă cheltuiesc mai mult pe salarii, echipamente și servicii. Potrivit IRU, în medie, cheltuielile companiilor de transport rutier de marfă pentru active, servicii și salarii au crescut cu 40% în ultimul deceniu.
Remuneraţiile – salarii, bonusuri și indemnizații incluse – în transportul rutier de marfă au crescut cu aproximativ 49% în ultimul deceniu. Această creștere semnificativă este o combinație între o creștere cu 27% a numărului de oameni care lucrează în sector și o creștere a salariilor.
În medie, salariile pentru transportul rutier de marfă din UE au crescut cu 18% între 2013 (16.940 EUR) și 2021 (20.130 EUR). După cum era de așteptat, salariile variază semnificativ între țările UE.
Creșterea cheltuielilor pentru active (cum ar fi vehiculele) și servicii a fost mai puțin pronunțată decât cea a salariilor (37%, respectiv 49%).
În medie, cheltuielile companiilor de transport rutier de marfă pentru active, servicii și salarii au crescut cu 40% în ultimul deceniu.
La nivel național, operatorii de transport rutier de marfă din Belgia, Danemarca, Luxemburg și Țările de Jos conduc în investiții.
Costurile energiei au crescut și ele, având un impact atât asupra transportului rutier de pasageri, cât și a celui de marfă. Cheltuielile cu motorina au crescut în general în toate țările în ultimul deceniu, cu scăderi ocazionale, cum ar fi în timpul pandemiei. Cheltuielile cu motorina vor continua să crească din cauza impactului războiului din Ucraina asupra pieței energetice.
Împreună, salariile (aproximativ 35%), investițiile în echipamente (aproximativ 28%) și energie (aproximativ 24%) reprezintă 87% din costurile companiilor de transport rutier de marfă.