Deși nu vedem zilnic camioane chinezești pe şosele, industria transporturilor din Europa şi nu numai s-a dovedit a fi extrem de dependentă de producția chinezească. Din cauza restricțiilor din China, deja lipsesc circuitele integrate pentru echipamentele electronice, oțelul pentru producția de basculante sau aluminiul pentru producția de rezervoare. Iar acum, China exacerbează şi problema AdBlue, care devine deja evidentă în diferite părți ale lumii.

Prețurile la AdBlue au crescut vertiginos din cauza majorării prețurilor la gaz și a cantității insuficiente de azot necesar atât pentru AdBlue, cât și pentru producția de îngrășăminte. Această problemă a devenit vizibilă și în China și, prin urmare, autoritățile chineze au început să limiteze exportul de AdBlue și a componentelor necesare producerii acestuia. Blocada a apărut la jumătatea lunii octombrie, iar acum primele țări încep să o resimtă dureros.

Australia este cea mai alarmată, pentru că importa cantități deosebit de mari de AdBlue din China. După cum a stabilit asociația locală a transportatorilor, stocurile existente din China vor fi suficiente doar până în februarie. Între timp, chinezii nu pot face alte livrări, iar Australia are două luni pentru a găsi o nouă sursă pentru importuri. În caz contrar, din februarie vor putea funcționa doar camioanele mai vechi, cu motoare pre-Euro 4 (Australia folosește și standarde Euro). Același lucru poate fi și în cazul utilajelor agricole, vehiculelor de construcții și chiar generatoarelor de energie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut