Atât Grupul Volkswagen, cât și Mercedes, au încheiat o primă jumătate a anului mai profitabilă decât se aștepta. Acest rezultat este o veste foarte bună pentru Ungaria. Deși vânzările ambilor producători de mașini au scăzut, veniturile și astfel profiturile lor au crescut datorită prețurilor mai mari. Acest lucru reiese din articolul g7.hu care analizează rezultatele producătorilor germani de automobile din primul semestru.

Portalul scrie că, deși cererea a scăzut oarecum pe piața auto, acest lucru nu este valabil pentru mărcile premium. Deși vânzările din Asia ale producătorilor auto germani au scăzut din cauza epidemiei de Covid și a lipsei de cipuri, creșterea prețurilor a compensat mai mult decât scăderea traficului. Astfel, Volkswagen și-a ajustat deja previziunile de venituri pentru acest an în sus.

Portalul mai scrie că unul dintre membrii grupului, Audi, va produce doar mașini electrice în cele două fabrici ale sale din Germania în perioada 2026-2027. Reamintim că Grupul VW s-a despărțit recent de liderul numărul unu, pentru că Herbert Diess nu a putut transforma compania într-o companie digitală caracterizată de propriul software.

Concluzia, însă, este că industria auto germană a avut o primă jumătate a anului foarte bună, în ciuda dificultăților. Iar acest lucru poate avea un efect pozitiv şi asupra economiei maghiare.

Portalul îl citează pe analistul economic al Magyar Bankholding, Gergely Suppan, care spune că dacă nu ar fi fost probleme la începutul anului, creșterea PIB-ului Ungariei ar fi putut fi chiar mai mare cu un punct procentual. Dar este încă foarte impresionant faptul că valoarea PIB a crescut cu 7,1%.

Însă, pe cât de mult trage industria auto germană de economia maghiară, ea poate frâna la fel de mult dacă apar noi dificultăți, cum ar fi, de exemplu, în aprovizionarea cu gaz. g7.hu amintește că, dacă fabricile din Germania vor fi nevoite să se închidă din lipsa gazului, aceeași soartă va aștepta și fabricile maghiare din cauza relațiilor cu furnizorii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut